Przejdź do głównej zawartości

Szalik z wzorami norweskimi wersja II



  W przypadku każdej z wersji korzystałam z tego samego schematu, ale jedynie w drugim trzymałam się go skrupulatnie, dzięki czemu zyskał dodatkową gwiazdkę. Moimi zdecydowanymi faworytami są kolory śliwkowy i amarant, których początkowo nie planowałam w ogóle wykorzystywać. 


  Do tej pory wykonywałam szaliki dwustronne z wzorami norweskimi z włóczki Polo Natura (50% wełna, 50% akryl, 200 m/100 g) w kolorze granatowym i białym. Mając świadomość ile włóczki pochłaniały szaliki z uporem wykonywane nitką podwójną, na dwa kolejne zakupiłam 600 gram włóczki. Przyznam, że zdecydowanie się zapędziłam. 


  Pierwotny plan zakładał wykorzystanie dwóch kolorów, a mianowicie różu i fioletu. W międzyczasie zakiełkowała myśl, by do palety barw dobrać biały, malujący wzory na barwnym tle. Ten, nie najgorszy plan delikatnie zaczął się potykać, by w końcu runąć na ziemię na etapie zakupu włóczki.


  Jak to z włóczką bywa kusi ona kolorami i strukturą.  Ale tak jak zachwycają mnie włóczki melanżowe, tak samo wiem, że ich pojedyncza nitka potrafi bardziej nasycać zmysł wzroku, niż produkt z którego powstaje.


 Rozczarowałam się już na etapie wkomponowywania moich wzorów, kiedy fiolet i róż za słabo kontrastowały ze sobą. Przypomniała mi się wtedy sytuacja, gdy wkomponowywałam pojedyncze różowe oczka w białe tło i były one praktycznie niewidoczne. Ale od czego ma się zapasy przypadkowo kupionych motków włóczki.


  Kolor amarant, a jak dla mnie bardzo mocny róż rozczarował mnie zbyt intensywną barwą. Przerzucałam go wiec, aż trafił w najgłębszy kąt kartonu i stał się brzydkim kaczątkiem moich zbiorów. Ale tak samo jak w baśni tak i w życiu, kolor dla mnie rozkwitł i jestem dziewiarsko zachwycona jak przyczynił się do ożywienia szalika.





  1. druty 4 mm,
  2. włóczka (zastosowano nitkę pojedynczą)
  • Bonbon kolor różowy 98319, 100 % akryl, 300 m/100
  • Bonbon kolor fioletowy 98205, 100 % akryl, 300 m/100 g
  • Bonbon kolor biały 98200, 100 % akryl, 300 m/100 g
  • Kotek kolor amarant 100 % akryl, 300 m/100 g
  • śliwkowa (brak danych),



Komentarze

  1. Szaliki piękne. Wspaniale się prezentują.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku oba mi się strasznie podobają

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie Ci wychodzą te dwustronne, norweskie wzory :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale super! Szaliki są świetne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super szaliczek ,podziwiam cie ,moje lenistwo nie pozwala mi na robienie takich wzorów....oj....

    OdpowiedzUsuń
  6. Nowe właścicielki są przeszczęśliwe, żałują tylko, że zima się już skończyła :) Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…