środa, 5 marca 2014

Etap 6 oraz "Wspólne dzierganie i czytanie" po raz pierwszy

  Na drutach wciąż obraz nad którym prace dobiegają końca, a wieczorem "Ptaki ciernistych krzewów" w którym odkryłam kilka cytatów o robótkach na drutach.


Etap 1 (ZAPRASZAM TUTAJ)





C. McCullough, Ptaki ciernistych krzewów, przeł.  M. Grabowska, I. Zych, Warszawa 2008, Świat Książki.



1. "W koszyku piętrzył się stos skarpet do zacerowania, na drutach tkwiła kolejna dziergana przez nią  skarpeta". s.18 Słowa opisujące Fee (matka Meggie)

2."Przesunęła po oczach drżącą ręką i wetknęła igłę do cerowania głęboko w kłębek szarej włóczki. " s. 25 Słowa opisujące Fee (matka Meggie)

3. "Mimo ciągłej harówki, szycia, cerowania, robótek na drutach, prania, prasowania, zajmowania się kurami i innych prac Meggie była bardzo zadowolona ze swojego życia". s. 141.

4. "- To niemądre - powiedziała - ale kiedy wydawało się, że wszystko spłonie, przedziwne rzeczy chodziły mi po głowie. Nie myślałam o śmierci, o dzieciach, o tym pięknym domu. Przychodził mi na myśl koszyk z przyborami do szycia, niedokończona robótka na drutach, pudełko nazbieranych przez lata guzików, foremki do ciasta w kształcie serduszek, które dawno temu zrobił dla mnie Frank. Jak bym bez nich żyła? Bez tych drobiazgów, których nigdzie się nie dostanie." s. 251

Słowa Meggie po pożarze w Droghedzie. W tym momencie jeszcze nie wiedziała, że w jego wyniku zginął  Paddy (ojciec Maggie).  Frank to przyrodni brat Meggie, który opuścił rodzinę, a następnie spędził długie lata w wiezieniu. 

5. " Gdy ciąża nie pozwalała Meggie dosiadać konia, spędzała dni w domu z panią Smith, Minnie i Cat, szyjąc lub robiąc na drutach dla tej małej istoty poruszającej się w jej wnetrzu" s. 379.

6. "- Cóż, mogłaś się postarać, by te dwadzieścia lat nie upłynęły w takiej samotności - powiedziała Fee, nie przerywając roboty na drutach". s. 599.



20 komentarzy:

  1. Powstanie jakaś piękna para?:) Podziwiam, bo jakoś do wrabiania nie mam tyle cierpliwości:( Za to bardzo lubię razem z moimi dziećmi patrzeć na bajki, gdzie ktoś robi na drutach, np. Flinstonów, jak Wilma robi na dwóch dziobach ptaków (służą jako druty) albo jak "ogołaca" owieczkę - zamiast z kłębka, wełna pruje się z owieczki:)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w wolnej chwili na moje wloczkowefikumiku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczna robota :) A książka...kto by pomyślał, że to taka "branżowa" literatura :) Pozdrawiam serdecznie i czekam na głowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, Twoje wyczyny na drutach dla mnie nieosiągalne, choć kiedyś próbowałam sił wyrabiając proste wzory. To co robisz, to wyższa szkoła jazdy.
    Jeśli idzie o książkę, kiedyś wszyscy oglądali serial nakręcony na jej podstawie. Tylko mnie jakoś nie wzięło, dlatego nigdy nie próbowałam czytać książki. Ale widzę, za sprawą przytoczonych przez Cibie cytatów, że jednak powinnam. Bardzo podoba mi się cytat czwarty. Gratuluje pomysłu z cytatami, świetny!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ptaki ciernistych krzewów czytałam i oglądałam również, wspominam z sentymentem:) Jeżeli chodzi o wzory wrabiane , to jesteś chyba w ścisłej czołówce i nikt Ci nie dorówna, ja na razie oglądam , podziwiam , ale brak mi odwagi by rozpocząć, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. o matko jakie to pracochłonne na tych drutach. Ksiązki nie znam , znam film.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam film, kiedyś dawno temu wrabiałam wzory, teraz trzymam się prostych projektów,bardzo ładnie wygląda para z obrazu

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam tą książkę wiele lat temu, chyba do niej wrócę :)

    Mam do Ciebie pytanie odnośnie wrabiania wzoru przeznaczonego do haftu (dobrze pamiętam?). Czy trzyma proporcje? Kiedyś próbowałam wyhaftować wzór który był przeznaczony do wrabiania. Wyszedł taki "wydłużony", zupełnie bez proporcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na drutach oczko jest szersze i niższe niż w przypadku krzyżyka z haftu. Dlatego gdy wrabiam wzór przeznaczony do haftu wychodzi on bardziej "pękaty" i dlatego też w Twoim przypadku (sytuacja odwrotna) wyszedł on "wydłużony".

      Usuń
  8. Piękny obraz powstaje na drutach. A "Ptaki..." czytałam wieki temu, pod wpływem serialu oczywiście. Wtedy nie zwróciłam uwagi na fragmenty z robótkami w tle.

    Anka

    OdpowiedzUsuń
  9. Podziwiam bardzo, bo sama jeszcze sobie nie radzę z wrabianiem wzorów, a u Ciebie na drutach taka piękna para :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Swietny obrazek :) Wrabiane wzory to ja umiem na szydelku, na drutach nie probowalam jeszcze. A cytaty boskie :) Pozdrawiam. Fajnie, ze doalczylas do akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uważam, że jesteś pozytywnie zakręcona z tymi robótkami. Tyle pomysłów na wykorzystanie włóczki i drutów. Podziwiam, bo sama jestem jednak zbyt praktyczna.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pieknie jest ogladac taki robotkowy progres :-)
    ...a ''Ptaki ciernistych krzewow'' pamietam z lat dzieciecych jak ogladalismy film w niedziele wieczorem. To by jeden z tych seriali, ktory moglismy ogladac, a jak byly sceny ''prawie erotyczne'', to musielismy sie odwracac tylem do telewizora - eh! jak sobie przypomne, zabawne :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Już teraz wygląda niesamowicie, na pierwszy rzut oka myślałam , że to haft krzyżykowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem pod wrażeniem Twoich prac na drutach, a obraz to powalił mnie na łopatki.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow! Jestem pełna podziwu dla Ciebie, wspaniały żakard ;)
    Książki nie czytałam, a serialu chyba z dwa odcinki może obejrzałam... Ale jak to było wcześniej pisane, nie przypuszczałam, że to taka fachowa literatura ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Łał - obraz na drutach - na to bym nie wpadła :))) świetny pomysł!
    Ptaki czytałam dawno temu ale pamietam tylko to że mi sie bardzo podobało - chyba mam ochotę jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale piękny obraz Ci się dzierga. Bardzo jestem ciekawa jak będzie wyglądał skończony.
    Film Ptaki ciernistych krzewów leciał w TV w czasach mojego dzieciństwa (w latach 80) i był zawsze owocem zakazanym.
    I fajnie, że się przyłączyłaś.

    OdpowiedzUsuń
  18. Serial oglądałam bo w tamtym czasie wszyscy oglądali:))) Ksiązki nie czytałam ale cytaty są przednie. Wrabianie podziwiam bo to nie na moje nerwy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wzory wrabiane to mój mały bzik :D. Na razie głównie w sferze planów. Na Ravelry i na komputerze zbieram maniakalnie inspiracje. Do tej pory zrobiłam szalik double knitting dla kolegi oraz tą dawno zaczętą robótkę, którą właśnie wyciągnęłam. Często tu zaglądam i motywuję się do działania :).

    OdpowiedzUsuń