poniedziałek, 12 maja 2014

Sukienka z wzorami warkoczowymi

   
   Kiedy zastanawiałem się nad modelem sukienki moje myśli skierowały się do ulubionego modelu mocno rozkloszowanej spódnicy z prostą górą bez rękawów. Wzór znalazłam w jednej z robótkowych gazet (Diana Bobas. Superdelikatne i bajecznie kolorowe przytulanki, ciuszki, kołderki nr 3/2006 ), ale uległ on z mojej strony licznym modyfikacjom. 


  Pierwotny ścieg dżersejowy prawy powieliłam tylko w pierwszej sukience (ZAPRASZAM TUTAJ), w kolejnym projekcie zastąpiłam go wzorami wrabianymi (ZAPRASZAM TUTAJ), następnie delikatnym wzorem perłowym (ZAPRASZAM TUTAJ), aby przy aktualnej robótce wprowadzić wzory warkoczowe.


  Aby nadac całej konstrukcji lekkości zdecydowałam się na zastosowanie drutów 2,5 mm oraz nitki pojedynczej różu z delikatnym akcentem metalicznego połysku. Dół sukienki wymagał nabrania dużej ilości oczek aby stworzyć wrażenie obfitości fałd. Przez krótką chwilę wahałam się czy nie przyśpieszyc pracy dziergając nitka podwójną, ale chęć osiągnięcia szybkiego efektu przegrała z pomysłem stworzenia lekkiej i drobiazgowej sukienki.


   Wzór warkoczowy, który ściągnał robótkę, dzięki czemu spódnica nie wyszła tak obszerna,  zaczerpnęłam z mojej ulubionej publikacji "400 splotów na drutach". 


  Dużym wyzwaniem okazały się plisy. Zaczynając sukienkę pokusiłam się o połyskliwą, białą plisę wykonaną ściegiem francuskim. Ponieważ wzór warkoczowy zrobił swoje i ściągnął robótkę, zmniejszając obwód, plisa uległa nieestetycznemu pofalowaniu. Postanowiłam pomęczyć się z pruciem i nabrać mniejsza liczbę oczek stosując nadal ścieg francuski. Ponieważ moje plisy wciąż nie spełniały oczekiwań, postanowiłam dac odpocząć dolnym plisom i zając się rękawkami.


 W tym przypadku wpadłam na pomysł warkoczowych akcentów, które rozwiązały jednocześnie brak pomysłu na wykończenie dekoltu i dołu sukienki. 


 Jako uwieńczenie całości z tyłu umieściłam różowy guzik zapinany na włóczkową pętelke. 






17 komentarzy:

  1. Sukienka przepiekna, jak dopracowane perfekcyjnie detale .

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudna sukieneczka :-) Przepiękne wzory. najbardziej podoba mi się białe, warkoczowe wykończenie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna sukieneczka :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo oryginalna sukienka o interesującym wzorze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj Kokotu, ale Ty to masz pomysły...śliczna ta sukienka!!! Warkoczowe pliski dodają uroku! widzę, że nawet w pociągu dziergasz:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie tu u Ciebie. Twój blog dodałam już do czytnika. Świetna ta sukieneczka, pięknie wykończona. Gratulacje. Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rany jaka słodziutka kiecka:) Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna sukienka. Te wzory naprawdę robią wrażenie

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta sukienka to taki cukiereczek perfekcyjnie dopracowany. Śliczna:) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczna sukieneczka,poprzednie zresztą też,świetny jest ten wzór warkoczowy.

    OdpowiedzUsuń

  11. Cóż za słodycz !! Jest taka urocza :) Piękny wzór i wykonanie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczna sukieneczka. Bardzo spodobał mi się wzór wykonany różową włóczką. Próbowałam wydziergać, ale nie daję sobie z nim rady. Mogę prosić o wzór. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry,
      wzór w wersji internetowej znalazłam TUTAJ Pozdrawiam Yvonne

      Usuń