wtorek, 2 września 2014

Twórcze Inspiracje


 "Twórcze Inspiracje" poprowadziły mnie ku nowym pomysłom, które rozwinęłam dzięki stronie www.coricamo.pl. W szczególności skupiłam się na wzorach krzyżykowych, patchworku i robótkach na drutach. 
  Z wielu propozycji w niepohamowany zachwyt wprowadziły mnie wzory haftu krzyżykowego inspirowane elementami folkowymi, które przywołują w mej "pamięci, której nie da się zapomnieć" obraz dziewczyny w wielobarwnej spódnicy, okalającej wielowarstwową białą halkę z misternie wyhaftowanym brzegiem, z zaplecionym warkoczami oplatającymi jej szyję w wirującym tańcu.
  Pierwszy z artykułów, który zwrócił moja uwagę, zabrał mnie w krainę haftowanych pocztówek, gdzie każdy krzyżyk budzi wspomnienia, a każdy ruch igłą rysuje na nowo ścieżki pamięci. Czy zastanawialiście się kiedyś jak utrwalić najcenniejsze wspomnienia, wyryć je na trwałe, by mimo upływu czasu nic nie zatarło ich ostrych i wyraźnych krawędzi. Wyobrażam sobie jak autorka haftowanych pocztówek przy każdym misternie stawianym krzyżyku przemierzała uliczki miast i otaczała się mistycyzmem zapamiętanych chwil. Jak zamyka oczy, a wokół niej wiatr wspomnień zatacza wciąż nowe kręgi przenosząc ją z miasta do miasta. Autorka pocztówek w nieszablonowy sposób namalowała igła wspomnienia.
  Dla miłośników drutów polecam "kompletnie niekompletny" artykuł zawierający zestawienie włóczek, które rysuje szkielet podstawowej wiedzy o rodzajach, składzie i jakości, na bazie której możemy stawiać pierwsze kroki w krainie oczek prawych i lewych.
   Patchworkowy plecak, to nowa odsłona rękodzieła, które przestaje się kojarzyć jedynie z niechętnie wykonywanymi przez Anię Shirley z Zielonego Wzgórza zadaniem, zaskakując fantazyjnym doborem kolorów i tekstury materiału. 

3 komentarze:

  1. Ja również znajduję w tym czasopiśmie wiele inspiracji. Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie po garść inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Drogi Kokotku!
    ogromnie się cieszę, że Pani wróciła :))))
    Polecam film "Skrawki życia" (HOW TO MAKE AN AMERICAN QUILT, 1995), z Wioną Ryder (DVD).
    Piękne hafty krzyżykowe z Rzeszowszczyzny (haft czarno-czerwony na białym płótnie) widziałam kiedyś w muzeum w Rzeszowie.
    Z najserdeczniejszymi życzeniami, aby wena twórcza przy patchworkach i krzyżykach nigdy Pani nie opuściła,
    Anna


    OdpowiedzUsuń
  3. Haft krzyżykowy to dla mnie czarna magia!

    OdpowiedzUsuń