Przejdź do głównej zawartości

Postępy w robótkach oraz książki godne polecenia.

Mirosław Piepka, Michał Pruski "Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł"


"Nigdy nie przypuszczałem, że będę świadkiem zbrodni na własnym narodzie. W najśmielszych myślach..."
Jan Nowoczyn s.72


Długo zastanawiałam się jak opisac tę książkę, zaczynałam jej streszczenie kilka razy, ale za każdym razem słowa były albo nie odpowiednie, czasem zbyt suche, a czasem zbyt górnolotne. Zaznaczę, że siegnęłam po nią bo obejrzeniu filmu pod tym samym tytułem i przypuszczałam, że książka będzie suchym przepisaniem scenariusza. Byłam w błędzie, a książka według mnie to świetny materiał na kolejny, oddzielny film dokumentalny. Szczególnie poruszyły mną losy Brunona Drywy i Wiesława Kasprzyckiego.  Nię będe pisała więcej... niech cisza historii się obudzi.
"...ludzi, którzy odważyli się czcić pamieć zamordowanych, aresztowano i szykanowano." (s.67)


 Beate Walther  "Kompozycje Kwiatowe"

Kiedyś marzyłam o kwiaciarni i kursie florystycznym. Z tych różowych wyobrażeń, postawiłam na samokształcenie i postanowiłam dowiedzieć się czegoś więcej o sztuce komponowania bukietów. Czy wskazówki zamieszczone w książce są przydatne okaże się niebawem przy okazji tworzenia dekoracji świątecznych. 
TYMCZASEM NA DRUTACH...
1. CZAPKA WZOREM PERŁOWYM



Dane techniczne:
a) druty proste 6,5 mm
b) włóczka Tango, 100 g/120 m, 100% akryl, kolor 101
c) liczba nabranych oczek: 48 o. + 2 o.b.,
d) nitka pojedyncza,
e) wzory: ściągacz pojedynczy, wzór perłowy 
f) obwód głowy: 56 cm



WZÓR PERŁOWY 


   Wzór perłowy należy do jednych z moich ulubionych, z jednej strony nadaje szlachetności i elegancji, a z drugiej nie jest zbytnio "nadmuchany". Ponieważ włóczka, którą wybrano do tego projektu jest gruba, czapka nie wymagała dużej liczby oczek, dodatkowo rezygnując z warkoczy, ominęłam etap zwiększania liczby oczek, rekompensujący zwężenie obwodu z powodu ich krzyżowania.



  Szczególnie jestem zadowolona z zakończenia czapki. Zawsze miałam problem z zachowaniem harmonii w wzorze perłowym w momencie redukowania oczek. Próbowałam przerabiac trzy oczka razem na prawo, ale tym razem pokusiłam się na przedzielenie oczek perłowych "żeberkami", dzięki czemu uzyskałam estetyczne wykończenie.


2. IMIENNY SZALIK LEGIA WARSZAWA


Dane techniczne:
a) włóczki
   - Włóczka Super Biała Super Atrakcyjna 100 g/520 m, 100% akryl, 
   - Kocurek, 100 g/520 m, 100% akryl, kolor zielony,
   - Mimoza, 100 g/ 330 m, 100% akryl, kolor czerwony,
   - Star, 100 g/300 m, 100% akryl, kolor czarny,
b) druty proste 4 mm
c) nitka podwójna,
d) liczba nabranych oczek: 34 o. + 2 o.b.,
e) wzory: ścieg dżersejowy prawy,


  Muszę przyznać, że rozpędziłam się z gabarytami szalikiem przez co jest bliski osiągnięcia wymiarów niepożądanych. Moja intuicja buntuje się przeciwko nim, ale z pomocą przybyły  walory użytkowe. Moim zamiarem jest stworzenie prostego szalika dwustronnego w którym na koniec, znów nieodpowiedzialnie zostawiam wciąganie nitek.


3. SZALIK WZOREM PATENTOWYM Z ZYGZAKAMI 


Dane techniczne:
a) włóczki
   - nitka potrójna Kocurek, 100 g/520 m, 100% akryl, kolor żółty,
   - nitka podwójna Kotek , 100 g/ 300 m, 100% akryl, kolor granat,
b) druty proste 4,5 mm
d) liczba nabranych oczek: 18 o. + 2 o.b.,
e) wzory: ściągacz patentowy (angielski)



  Na pomysł stworzenia zygzaków wpadłam, gdy poziome paski, nie wzbudzały mojego entuzjazmu. Szalik powstaje szybko, ale z powodu innych projektów, postepy przy nim są znikome.

Komentarze

  1. Piękna ta czapa, a żakardów zazdroszczę! Taka ilość! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale dużo się u Ciebie dzieje! Czapka wyszła prześlicznie, a szalik Legii to mistrzostwo świata :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna czapa! Kolor, wzór i wykonanie :) Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten zygzak zapowiada się bardzo interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super czapka, ten wzór jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale dużo się dzieje u Ciebie! Szaliki są doskonałe! Czapka - śliczna. Rzeczywiście - ten wzór dodaje uroku, a nie jest przesadzony, super!
    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny ten wzór perłowy...i oczywiście gotowe wyroby:)! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. U Ciebie podobnie jak u mnie - wiele robotek na raz :-)
    szalik kibica swetny!
    pozdrawiam -
    - Ola

    OdpowiedzUsuń
  9. czapa niebieska bardzo fajna a szaliki superasne

    OdpowiedzUsuń
  10. pięknie wygląda wzór perłowy, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne te Twoje prace :) A ksiazka o kwiatach blaby dla mnie. Ostatnio intryguje mnie florystyka. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. "Czarny czwartek" dodaję do kolejki książek do przeczytania. Super pomysł z tym zygzakiem na szaliku, bardzo fajny :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszytko pięknie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  14. Książki nie czytałam, ale za to ogladałam film, który zrobił na mnie ogromne wrażenie

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak dla mnie jesteś tytanem pracy! Po prostu twoje robótki są zawsze perfekcyjne i jak dla mnie robione w piorunującym tempie!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…