środa, 19 listopada 2014

Szalik w zygzaki i zużyte słowo "Kocham Cie"




  Szalik powstał z połączenia granatu i intensywnej żółci. Aby nadac mu lekkości wybrałam ściągacz patentowy. Oszczędziłam sobie ozdabianie go frędzlami i wszelkimi zbędnymi dodatkami. Jest dekoracyjny w swojej prostocie. Po etapie szalików dla kibica dzierganie takiego szalika to prawdziwa przyjemność, pozbawiona czasochłonnego wciągania nitek i ścisłego trzymania się wzoru. Ale chyba już czas na powrót do trudniejszych projektów...


Dane techniczne:
a) włóczki
- nitka potrójna Kocurek, 100 g/520 m, 100% akryl, kolor żółty,
- nitka podwójna Kotek , 100 g/ 300 m, 100% akryl, kolor granat,
b) druty proste 4,5 mm
d) liczba nabranych oczek: 18 o. + 2 o.b.,
e) wzory: ściągacz patentowy (angielski)



Ernest Hemingway "Pożegnanie z bronią"  PIW
Jak Hemingway doprowadził do zużycia słowa "Kocham cię"


  Zaczęło się od filmu "Miłość i wojna" będącego ekranizacją książki "Pożegnanie z bronią". Utonęłam w wirze historii pachnącej nie nakarmioną tęsknotą i ciągłym poszukiwaniem. Chłonęłam każdą minutę, obawiając się jaki los okaże się okrutny w kolejnej sekundzie. 

" ... nikt nie robi tego na co ma ochotę, bo nigdy mu się to nie udaje." (s.15)

  Zafascynowana historią przedstawioną w filmie, siegnełam po książkę, wyciagnietą z kurzu zapomnianego antykwariatu. Do przeżycia ponownej tęsknoty, zagłębiając się w pożółkłe strony, podchodziłam dwa razy, ale żadna z prób nie okazała się owocna. 

 
"... nie trudno pokierowac życiem, jak się nie ma nic do stracenia" (s. 142)

     Finał książki jest tragiczny (nie będę zdradzała szczegółów), ale sposób pisania Hemingwaya skutecznie zniechęca mnie do dalszego czytania i przerzucania stron z nieskrywanym zaciekawieniem.  Nie porwały mnie dialogi i opisy. Nie zauroczyła zimna postac ukochanej kobiety, a nadmierne używanie słowa "Kocham cię" w suchych dialogach pozbawiło go wyjątkowości.  Książka więcej szans nie dostanie, ale pozwolę sobie na oczarowanie filmem...

"Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie dają się złamać, świat zabija."

12 komentarzy:

  1. Szalik rzeczywiście bardzo pomysłowy i dekoracyjny!

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny szalik i bardzo mądre cytaty!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny szalik, a nawet za synem, powiem fajowski :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szalik jest super, niby prosty, a bardzo przykuwa wzrok. Jedyny w swoim rodzaju!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny szalik. Tego autora czytałam tylko lekturę Stary człowiek i morze, ciężko mi szło czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, znowu zaskoczyłaś mnei pomysłem na szalik.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super jest ten szalik! Sama chciałabym taki :) Ale kolejka szyjogrzejów długa, więc się pewnie nie doczeka realizacji...

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł na szalik :)

    OdpowiedzUsuń
  9. SzALIK BARDZO ŁADNY:) IDEALNIE DOPASOWANE KOLORKI:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatni cytat niesamowity.
    Zgadzam się z nim w każdym calu.

    OdpowiedzUsuń