niedziela, 11 stycznia 2015

Czapka i rękawiczki z wzorami norweskimi


    
    Wzory norweskie powróciły po krótkiej nieobecności. Prezentowany wzór niejednokrotnie wprowadzałam do dwustronnych szalików, czapek i rękawiczek. Tym razem postanowiłam zmienić schemat czapki dodając delikatne białe elementy.


  Rękawiczki mają wywijane mankiety. Na przodzie umieściłam gwiazdkę, a tył to powtarzalny wzór oczek granitowych i białych. Wykończenie kciuka nawiązuje głównie do tyłu.




 Czapka powstała jako trzecia w ramach wyzwania 12 czapek w jeden rok.


CZAPKA 3 - STYCZEŃ 2015
PROJEKT 12 CZAPEK W JEDEN ROK





28 komentarzy:

  1. Piękne, super komplet. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne! W czapce można się zakochać :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne! Chciałabym tak umieć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały komplet :-) Cudne wzory i kolory.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjny komplecik, uwielbiam wzór norweski <3
    Też chciałabym takie cuda z włóczki robić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Boskie! Uwielbiam wzorki norweskie, ale sama podchodze do nich jak pies do jeża :P Kiedyś zbiorę się na odwagę ;)
    Prześliczna czapka. Masz jakieś sprawdzony wzór, którego sie trzymasz, czy może tworzysz na oko?
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wzór, który dziergam do znudzenia :) ale czasem wprowadzam drobne zmiany.

      Usuń
  7. piękny komplet - uwielbiam żakardowe wzory, super!

    OdpowiedzUsuń
  8. Komplet jest rewelacyjny. Miałam kiedyś sweter z takimi wzorami. Robiłam go jeszcze w liceum :) Był czerwony w czarne gwiazdy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystko piękne, wzory wrabiane bardzo mi się podobają i nawet spróbowałam kilka czapek zrobić z żakardami i mam mały problem z nimi. I tu pytanie techniczne do Ciebie. Robiąc na okrągło magic loopem w połowie, w momencie przełożenia drutów nie robi Ci się taki uskok, który powoduje, że wzór się nie zgrywa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam czapkę na drutach prostych, ale kiedy robi się w okrążeniach rzeczywiście tworzy się uskok. Widziałam w jednej z książek metodę, która likwidowala ten problem. Wymagała ona jednak obcięcia nitek i za pomocą igły przywrócenia oczek na właściwe miejsce. Postaram się poszukać instrukcji.

      Usuń
    2. Dzięki bardzo, chętnie bym się z nią zapoznała bo denerwują mnie te uskoki w każdej nowo zrobionej czapce, niby wszystko jest OK a tu taki jeden feler :(

      Usuń
  10. Piękny komplecik, i znowu wydłużyła się lista "do zrobienia" bo myślę, że moja córka byłaby zachwycona takim kompletem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny komplet! Uwielbiam norweskie wzory.

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny komplet, żebym ja miała choć połowę Twojego talentu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cuda! Zawsze myślałam, że takie rzeczy to tylko maszyna, a tu proszę! Talent!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ładny komplet. Wzór ma element norweskich wzoru selbu ☺

    OdpowiedzUsuń
  15. Ah te norweskie gwazdki! Uwielbiam je! Piękne!

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam norwerskie wzory, niestety dla mnie nieosiągalne. Fantastyczny komplet!

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepiękny komplet! Wzory norweskie są zawsze "na czasie", a to połączenie kolorystyczne bardzo mi odpowiada:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super komplet, podziwiam rękawiczki, zwłaszcza kciuki!

    OdpowiedzUsuń