czwartek, 8 stycznia 2015

Moje projekty z włóczka Red Heart i Schachenmayr



  Zabrałam się za testowanie włóczki. Z otrzymanej paczki wybrałam swoje ulubione typy i zaczęłam szukać inspiracji dla nowych projektów. W dzisiejszym zbiorczym wpisie prezentuję wszystkie projekty. W przyszłości każdemu z nich poświecę jeden wpis. 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
TESTOWANIE WŁÓCZKI 
Strony internetowe marki:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------


 Druty na które przewidziana jest włóczka  4,5-5 mm okazały się zbyt grube, dlatego pracowałam na drutach 3 mm. W motku zdarzył się guzek, a prucie rzędu końcowego okazało się ciężkie z powodu zahaczających się nitek.
  Nitka tej włóczki nie ma jednakowej grubości na całej długości, ale w gotowym wyrobie nie jest to zauważalne. Przemawia za nią fantazyjna kolorystyka. Z tyłu etykietki znajduje się instrukcja wykonania chusty.
  W moim przypadku powstał z tej włóczki komin ściegiem patentowym, który już w tym momencie został spruty, ponieważ uznałam, że z powodu zastosowania włóczkożernego wzoru, zgubiłam cały urok stonowanowego przechodzenia kolorów w kolejne. Tym razem powstanie czapka ściegiem dżersejowym prawym, gdzie kolorystyka jest wyeksponowana w sposób odpowiedni. Tak naprawdę myślę że włóczki wystarczy na dwie czapki. Jedna będzie zawierała elementy warkoczowe, a w przypadku drugiej skupie się na wyeksponowane barw. Jaki będzie efekt moich pomyslow?



Po spruciu komina, powstała czapka (ZAPRASZAM TUTAJ) 


i jeszcze jedna czapka (ZAPRASZAM TUTAJ)



---------------------------------------------------------------------------------------------------------



   Z wymienionych włóczek postanowiłam zrobić kaptur z mini szalem. Włóczka Lisa Big Color, to duży motek wielobarwnej włóczki, której splot najlepiej ukazuje ścieg dżersejowy prawy. Wykonałam z niej główne rusztowanie mojego projektu. Problematycznym okazało się dzierganie na drutach 10 mm.  Jak dla mnie zbyt duże. Dotychczas moje największe druty 8 mm posiadały żyłkę i praca z nimi nie nastreczala mi trudnosci. Natomiast praca włóczką czerwoną na drutach 6 mm była prawdziwą przyjemnością. Wykonałam z niej warkoczowe detale, sznurek i plisę wokół kaptura. Zdarzało się, że splot włóczki czerwonej w czasie dziergania rozluźniał się i uwalniały się jego pojedyncze nitki. Nitka jest miła w dotyku i gruba.



---------------------------------------------------------------------------------------------------------



  Długo zastanawiałam się, co wykonać z włóczki falbankowej.  Po tym jak zobaczyłam filmiki instruktażowe jak pracować z taką włóczką, wybór padł na poduszkę (DARMOWY WZÓR). Nie wiem czy zrobiłam ją zgodnie z opisem, bo kierowałam się zdjęciem. Tył zrobiłam wzorem perłowym, a zamiast guzika, wszyłam zielony zamek, dla przełamania monotonii kolorów. Szaliki z tej włóczki nie przyciągają mojej uwagi, natomiast szara poduszka wpasowuje się w klimat moich pozostałych poduszek. 
  Włóczka falbankowa nie jest problematyczna w pracy, nie plącze się, jest łatwa w pruciu. 



---------------------------------------------------------------------------------------------------------


   W kwestii tej włóczki wybór był bardzo szybki, powstała z niej spódniczka z warkoczowym ściągaczem i warkoczową plisą. Unikałam skomplikowanych splotów, aby nie utracić faktury włóczki.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------


   Komin z motywem warkoczy. Powstał z jednego motka z wykorzystaniem bardzo grubych drutów. Jest to pierwszy komin, który nie jest "zamotany", preferuję raczej długie szale, owijane dwukrotnie wokół szyi. 

Komin sprułam i powstała czapka (ZAPRASZAM TUTAJ)


---------------------------------------------------------------------------------------------------------


100 g/ 256 m, 97 % akryl, 3% metalic (ZAPRASZAM TUTAJ)

Ściągaczowa czapka z wzorem warkoczowym


50 g/ 80 m, 50 % new wool, 50 % polyacryl (ZAPRASZAM TUTAJ)

Pracując z włóczkami melanżowymi wykorzystuje głównie ścieg dżersejowy prawy.



50 g/ 257 m, 100 % polyacryl (ZAPRASZAM TUTAJ)

Z włóczki stworzyłam prosta czapkę z elementem dekoracyjnym w postaci ażurowej plisy.


5 komentarzy:

  1. Dear Yvonne, love the pillows!!!
    Happy days
    Elisabeth

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne testy :-) Wspaniałe prace. Szczególnie podoba mi się kaptur z mini szalikiem - rewelacyjny!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezłe wyzwanie :) Dużo różnych motków i własna inicjatywa :)
    Podoba mi się komin patentowy, szkoda że już spruty. Paseczki wyglądały super.

    Ciekawi mnie jeszcze jakość włóczek - zarówno w robocie, po pruciu jak i w użytkowaniu. Miałam trzy razy włóczkę Red Heart w robótce i dwa razy skończyło się wielkim rozczarowaniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdą z nich prułam i tylko w przypadku Red Heart Boutique Unforgettable miałam problemy z pruciem ostatniego rzędu.

      Usuń
  4. świetne pomysły i kawał dobrej roboty :)

    OdpowiedzUsuń