niedziela, 18 stycznia 2015

Szalik z kapturem



  Projekt został okupiony wielokrotnym pruciem, porównywalnym w swej liczbie do mnogiej wizji zmian, które rodziły się w mojej głowie. Motek włóczki zawierał 200 gram, co było wystarczającą ilością, aby podnieść pułap wyzwania. Na wstępie odrzuciłam pomysł zastosowania prześladującego mnie wzoru patentowego. Postanowiłam wydobyć barwy za pomocą ściegu dżersejowego prawego.

Pozostałe projekty z włóczka Red Heart:



  Ponieważ włóczka jest bardzo gruba, zastosowałem zalecane druty 10 mm! Przy pierwszym podejściu źle zaplanowałam rozłożenie oczek w wyniku czego powstał zbyt płytki kaptur. W tym przypadku mogłam naprawić ten błąd tworząc plisę przedłużającą. Zrezygnowałam jednak z tej opcji i sprułam całość.


   Drugie podejście zaowocowało kapturem o odpowiedniej głębokości. Zostałam postawiona przed pytaniem, jak dalej pokierować projektem. Marzyłam o długim szalu i pomimo świadomości, że włóczki pozostało niewiele, zamierzałem zrealizować pomysł.


   Zrobiłam wąski pasek wzorem warkoczowym, wokół którego zamierzałem stworzyć warkoczowe czerwone plisy. W połowie czerwonej, pierwszej plisy, postanowiłam zmienić plany i stworzyć krótki szal.


  Praca poszła o wiele sprawniej kiedy poczułam że jestem na właściwej ścieżce. Stworzyłam warkoczowy, krótki szal, który otoczyłam warkoczową plisą.


    Dopełnieniem są czerwone plisy wokół kapturka, sznurek i szare guziki.


5 komentarzy:

  1. Fajny i oryginalny kapturek. Bardzo jesteś kreatywna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kapturek. To teraz kolejny czerwony i będzie w sam raz na balik karnawałowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale super!!!! Świetne kolory!

    OdpowiedzUsuń