niedziela, 19 kwietnia 2015

278 oczek na drutach oraz motyw robótki w filmie "Między słowami"





     Jest to druga próba stworzenia spódnicy, o pierwszej można przeczytać TUTAJ. Wczoraj byłam już bliska jej sprucia, ale postanowiłam, że moje druty nie mogą leżeć bezczynnie, dlatego przerabiam te oczka bez pośpiechu, mając nadzieję, że spódnica będzie prototypem na którym oprę kolejne modele z bardziej wyszukanym wzorem. Plany dotyczące kolejnych, wyrafinowanych projektów, zakładają, że obecny model wyjdzie wzorcowo. W zanadrzu mam już wyjście awaryjne, gdyby przysłowiowe "coś" poszło nie tak. Z drugiej strony czy ktoś zna przysłowie z "coś"?


  Rozpoczęłam od wykonania pasa wzorem perłowym na drutach 2,5 mm. Następnie nabrałam oczka z dolnej krawędzi na dół spódnicy. W tym momencie na słów kilka zasługuje sposób przerabiania oczek brzegowych. Ponieważ wiedziałam, że z dolnej cześć będę wyrabiała oczka na dół spódnicy, każde oczko przerabiałam zarówno na prawej jak i lewej stronie. Tym sposobem uniknęłam nieestetycznych dziur. Natomiast dla górnej części wybrałam dekoracyjny sposób przerabiania oczek brzegowych, dlatego na prawej stronie ściągałam oczko bez przerabiania, a na lewej przerabiałam je na lewo. Gdybym chciała z tej części nabierać oczka na dół spódnicy powstały by owiane złą sławą nieestetyczne dziury. Jednak i na to jest sposób. Wystarczy wbić się pod oczko biegnące pod oczkiem brzegowym w momencie nabierania oczek, a dziury nie będą stanowiły problemu.


  Ponieważ w pierwszym zamyśle planowałam,że dół spódnicy będzie ozdobiony delikatnymi warkoczami w rozpędzie nabrałam mnóstwo oczek, więcej niż wskazywała liczba oczek brzegowych. Po przeliczeniu oczek stwierdziłam, że ta metoda doprowadzi do klęski i postawiłam na ścieg dżersejowy prawy. Może nie jest to efektowny wzór, ale w tym projekcie stawiam na minimalizm okraszony wzorem perłowym. Jednak nadal trapi mnie pytanie czy to w ogóle się uda?




"Między słowami" (ang. "Lost in Translation") 2003, reżyseria Sofia Coppola

    Film minimalistyczny w słowa, a jednocześnie naładowany emocjami, które do końca nie mogą być uwolnione. W tle bohaterka grana przez Scarlett Johansson i jej szalik. Film pełen pytań zadanych nie wprost, na które każdy może odpowiedzieć w sobie tylko zrozumiały sposób.

Motyw robótek (ZAPRASZAM TUTAJ)


Kadr z filmu "Między słowami" (ang. "Lost in Translation") 2003, reżyseria Sofia Coppola

Kadr z filmu "Między słowami" (ang. "Lost in Translation") 2003, reżyseria Sofia Coppola

Kadr z filmu "Między słowami" (ang. "Lost in Translation") 2003, reżyseria Sofia Coppola

1 komentarz:

  1. Nie poddawaj się, piękny kolor wybrałaś:)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń