środa, 8 kwietnia 2015

Początek sweterka i "Płatki na wietrze"

   

 Po wpisie o nieudanym wzorze, postanowiłam przywrócić włóczkę do etapu motka i rozpocząć wszystko od początku. Zafascynowana uczuciem ekscytacji, które towarzyszy mi w momencie kiedy jestem pewna że wpadłam na unikalny pomysł, rozpoczęłam pracę od warkoczowych ściągaczy. Z drugiej strony moje poczucie trafności pomysłu potrafi zmienić się w zaskakującą niepewność kiedy napotykam problemy techniczne niemożliwe do pokonania.



   Wzór na który zdecydowałam się tym razem pochodzi z gazety "Dzieci i dzieciaki. Delikatne dzianiny dla dzieci" 1-2009. Schemat warkoczy niezmiennie podobał mi się od momentu zakupu wydania specjalnego, jednak w tamtym okresie nie miałam pojęcia o oczkach zdejmowanych i tworzeniu warkoczy.
 Ponieważ wszystko dojrzewa, podjęłam próbę wykonania warkoczy, które dzięki zastosowaniu oczek zdejmowanych nabrały wyjątkowego charakteru.



Virginia C. Andrews "Płatki na wietrze", Warszawa 2014, Świat Książki. Kontynuacja "Kwiatów na poddaszu" (ZAPRASZAM TUTAJ)



     Książka mogłaby nosić tytuł - Zemsta Cathy. Chociaż popełniana czasem mimo woli, to jednak staje się obsesją. Umysł przez lata poszukujący odpowiedzi na głuche pytanie odbijające się echem od ścian strychu, nie pozwala na otwarcie nowego, zdrowego rozdziału w życiu. Ale nie ma się czemu dziwić, tłumione emocje, bezgłośne łzy i chęć poczucia sprawiedliwości jako zadośćuczynienie, pcha bohaterkę do labiryntu życia. Tak naprawdę Cathy czuje się w obowiązku ukarać wszystkich w imieniu swoim i swojego rodzeństwa, które chyba nie do końca jest przekonana o słuszności jej postępowania. Pozostała dwójka, stara się usunąć ze swojej przeszłości, cień jakim położył się na ich życiu pobyt na ciemnym strychu. 

"Kiedy chcesz się zemścić, musisz przyjąć jego sposób myślenia." s.51

  Cathy nie zauważa, że próbując wynagrodzić sobie przeszłość, sama zadaje rany, ale być możne ich nie dostrzega, być możne wszystkie winy bledną przy krzywdach, które ją spotkały. Być może wydaje się jej, że ma prawo do wszystkiego. Zakłada pancerz i szuka miłości, wciąż odbijając się od ścian. 

Cytaty o drutach
"Często przesiadywał w swoim ulubionym wiklinowym fotelu ubrany w czerwony, zrobiony na drutach sweter i szare spodnie". s.38
"Potrafię cerować, robię na drutach, umiem wyszywać i haftować." s.49 
"Zobaczyłam piękną twarz matki, ojca oraz Chrisa i siebie, biegnących do domu w zaśnieżonych butach, witających się z mamą, która robiła na drutach wyprawkę dla bliźniąt." s.49 
"Wówczas udowodnię mamie, która potrafiła jedynie wyszywać i robić na drutach, ze mam talent i wiedzę." s. 115 
 "Rozmawiałam z Amandą, dziwną siostrą Paula, która roiła dla niego swetry na drutach i przesyłała je w paczkach." s. 227

24 komentarze:

  1. zarówno kolor sweterka jak i wzór zapowiadają się przepięknie a książka wydaje się ciekawą sagą psychologiczna. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam zamiar przebrnąc przez całą sagę.

      Usuń
  2. Wzór bardzo mi się podoba, delikatny ..:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. oh jak ja lubię ten wzór :)
    Będzie piękny!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny wzór!
    Książkę niedawno czytałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wzorek bardzo mnie zaciekawił i chyba jest trochę zabawy podczas pracy.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak naprawdę wzór jest bardzo prosty. Należy jedynie pilnowac prawidłowego przerabiania oczek zdejmowanych na lewej stronie robótki. Zastanawiam się jaki efekt mogłabym osiągnąc stosując wzór ściagaczowy z oczkami zdejmowanymi np w czapce. Czy taki wzór spełni wzór ściagacza czy jego splot bedzie będzie zbyt luźny. Wpisuję ten projekt na listę oczekujących na realizację.

      Usuń
  6. Kolor super :) wzór też ciekawy, pewnie będzie super sweter :0

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale wytrwałośc prucie i od nowa, kolor świetny, wzór ciekawy, powodzenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety bardzo często pruję. Czasem decyduje się na ten krok zbyt szybko, czasem jest to jedyna słuszna decyzja. Tak naprawdę przed pruciem powstrzymuje tylko wspomnienie ogromu pracy, który włożyło się w robótkę, gdy tylko ono przeminie można pruc z minimalnymi wyrzutami sumienia.

      Usuń
  8. Piekny wzor. Az sobie poszukam tej gazetki w czusciach internetu.
    Ksiazke czytalam. Musze przyznac, ze cala serie przeczytalam nie mogac sie od niej oderwac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również planuję zgłebic całą sagę. Mimo kilku negatywnych opinie, dwie pierwsze cześci bardzo mnie wciągneły.

      Usuń
  9. piękny wzór i cudny kolor swetra

    OdpowiedzUsuń
  10. sweterek ładniusi. A wzór wyjątkowo ciekawy.
    Natomiast książka okropna. Przesłuchałam ją i nie podoba mi się.
    Ona piękna i żadna zemsty.
    Kochają ją wszyscy faceci, bleeee

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o Cathy, to nie skupiłam głównej uwagi na wątku miłosnym i poszukiwaniu przez nią odpowiedniego mężczyzny. Zastanawiałam się raczej czy porzuci kiedyś chęć zemsty lub się ją nasyci do tego stopnia, że zdoła porzucić bagaż przeszłości i zacznie kształtować życie bez piętna. Czy uzyskałam odpowiedz na to pytanie? Myślę, że Cathy została zaskoczona przez bieg wydarzeń, które myślała, że w pełni kontroluje, nie przewidziała, że los bywa przewrotny.

      Usuń
  11. Choć tworzenie warkoczy i oczka zdejmowane to dla mnie czarna magia, to zarówno kolor i wzór sweterka bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny wzór. Ciekawa jestem całości.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dołączam do wielbicielek wzoru na sweterku! Uwielbiam wszelkie oczka krzyżowane warkocze i inne takie!

    OdpowiedzUsuń