czwartek, 23 kwietnia 2015

"Kto wiatr sieje" i sweterek w kolejnej odsłonie.

W kwestii sweterka...


... zakończyłam tworzenie głównych części nadal skupiając się na wzorze warkoczowym. Zrezygnowałam, mimo ogromnych chęci z realizacji kapturka. Jednym z powodów mojej decyzji był pomysł utrzymania jednej kolorystyki, a kurczący się zapas włóczki nie sprzyjał moim planom. Zaskoczyło mnie, że wprowadzenie lewych oczek na rękawach z pominięciem wzoru wpłynęło korzystnie na wygląd sweterka. Pozostało mi zszycie wszystkich elementów, dorobienie dekoltu i guzików.







   Z estetyki wzoru jestem bardzo zadowolona, jest jednocześnie dekoracyjny z minimalistycznym akcentem wyrazistości. Zapewne wykorzystam go w kolejnych projektach, gdzie oczka zdejmowanie będą głównym akcentem.



http://www.makneta.com/2015/04/wspolne-dzierganie-i-czytanie_22.html?m=1,
?
Virginia C. Andrews "Kto wiatr sieje" Warszawa 2014, Świat Książki 
    Jak uciec przed przeznaczeniem napisanym przez wydarzenia przeszłości. 

"(...) sprawiedliwość rozdzielana jest nierówno.(...) Życie jest darem może śmierć jest innym darem?" s.238

  Dotrwałam do czwartej części sagi, jednocześnie spójnej i innowacyjnej w stosunku do pozostałych.  Za każdym razem czułam, że kolejne części pisane są w inny, mimo wszystko odpowiadający mi sposób. Miałam pewne obawy sięgając po sagę. Przeglądając opinie bałam się czy dotrwam chociażby do trzeciej cześć,  mimo tych obaw zamówiłam wszystkie książki, co patrząc z perspektywy czasu nie było do końca rozsądne, ale opłacalne. 

"Jak bardzo ludzka natura potrafi przystosować się, jak łatwo przecierpi każde wyrzeczenie, każdą stratę, żeby tylko zyskać kilka minut bezcennej radości!" s.245 


  Czwarta cześć nie rozwiązuje do końca wielu spraw. Przedzierając się przez morze stronic oczekujemy, że zagadki kolejnych katastrof w rodzinie, zostaną wyjaśnione. Niestety autorka pozostawia niedosyt, który jest rekompensowany ostatnim epizodem z Cathy.

"(...) bardzo się staramy podtrzymać nasze złudzenia, a rzeczywistość im przeczy." s.286 

  Autorka stawia przed próba kolejnych bohaterów. Nie wszyscy przejdą ją pomyślnie. Niektórzy obleją egzamin inni znów wpadną w szpony intrygi, a kiedy wszystko niby zaczyna się układać, los zatacza koło w którego wolnym obrocie Cathy próbuje odpędzić myśli o nieuchronności kolejnych tragedii. Mogłabym zdradzić zakończenie, ale nie chce Wam psuć zabawy...
  
"Los nie wybiera tylko niekochanych, opuszczonych, niepotrzebnych czy niechcianych. Los jest bezcielesną formą z okrutnymi rękami, wyciągającymi się przypadkowo i bezwzględnie." s.452 

Cytaty o drutach:
"Zaczęłam robić na drutach coś co miało być dziecinną czapeczkę. Gdy tak z zapałem dziergałam ani na chwile nie przerywając pracy, czułam się chyba tak, jak musiała czuć się moja matka." s.179
"Myślałam o tobie i o Jorym w trakcie tego dziergania. Nie potrafię przestać, jak już zacznę coś robić." s.179 
"Próbowałam czytać, próbowałam tak jak ty, zając się robótkami na drutach, ale nie udawało mi się." s.229 
"Odłożyłam właśnie skończony dziecinny pantofelek i sięgnęłam po włóczkę, żeby zacząć następny. Pomiędzy grami z Jorym robiłam na drutach i oglądałam telewizję." s.233 

6 komentarzy:

  1. Ciekawa jestem efektu koncowego, śliczny wzór.

    OdpowiedzUsuń
  2. Matko jaką ty masz prędkość w dłoniach. Piękny wzór. No i sweterek pewnie też będzie piękny.

    OdpowiedzUsuń
  3. W przyszłym tygodniu pewnie zobaczymy sweterek w pełnej krasie. Ciekawe cytaty dające do myślenia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. No to czekam na zdjęcia pozszywanego sweterka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny jest ten sweterek. Też miałam na oku ten wzór.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię taki kolor. Sweterek będzie piękny :) Wybrałaś interesujące sentencje. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń