piątek, 1 maja 2015

Poszukiwania guzików, sploty ażurowe i spódniczka.

  Poszperałam w zapasach guzikowych i chyba nadal nie znalazłam odpowiednich guzików do sweterka. Nie zrobiłam dziurek na guziki, ale od początku planowałam zrobić pętelki z włóczki. Początkowo myślałam, że guziki w kształcie piłki będą idealnym rozwiązaniem. Jednak uważam, że dominujący wzór warkoczy nie powinien zostać zakłócony przez zbyt charakterystyczne guziki. 



 Postanowiłam nauczyć się tworzenia splotów ażurowych. Dlatego zaczęłam tworzyć czapeczkę wzorem francuskim dla której charakterystycznym elementem będzie plisa z wzorami ażurowymi. Tworze z bardzo cienkiej włóczki Red Heart Margareta 50 g/257 m na drutach 3 mm. 



Postępy przy spódniczce wyglądają tak ...


...sprułam cały twór, ponieważ nie byłam zadowolona ze swojej pracy. Postanowiłam ze z włóczki powstanie szal z kapturem. Rozczarowana włóczkową porażką, postanowiłam odpocząć od drutów. 

7 komentarzy:

  1. Postępy w powstawaniu spódniczki są oszałamiające !

    OdpowiedzUsuń
  2. No, tak. Znam te klimaty - postępy w dzierganiu w postaci kłębka :)
    Kaczeńce w tle są piękne.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie po garść inspiracji :)
    http://wharmonii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki twórczy post. Tak na marginesie - mamy identyczne bluzeczki - mój mąż mówi, że sama się proszę, by mężczyźni spoglądali w stronę oczu kota, hi hi hi.
    Pozdrawiam i życzę wytrwałości w dzierganiu

    OdpowiedzUsuń
  4. Najbardziej podobają mi się niebieskie guziczki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Co za cudne widoki, trzeba korzystać z pogody włóczki nie uciekną.

    OdpowiedzUsuń
  6. Najbardziej podobają mi się guziczki piłki, ale do tego sweterka będą też pięknie pasowały niebieskie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Polecam owalne guziki. Ja kiedyś kupiłam takie podobne guziki słoniki i strasznie się zaczepiały przy zapinaniu o wełnę, cięzko było zapiąć ten sweterek.

    OdpowiedzUsuń