Przejdź do głównej zawartości

Aranżacja wąskiego balkonu z wykorzystaniem skrzynek






  Skrzynki, które będą pełniły funkcje siedziska ustawiłam w węższej części balkonu, aby optycznie go poszerzyć. Ułożenie i liczba poduszek to kwestia upodobań. Zazwyczaj mam tyle poduszek, że brakuje miejsca na siedzenie. Tym razem można powiedzieć że pokusiłam się o minimalizm.  Niższa i mniejsza ze skrzynek pełni funkcję stolika, który asymetrycznie przykryłam serwetą. Docelowo marze jeszcze o ręcznie robionym dywaniku. Tymczasem pozostaje mi delektować się piękna pogodą. 




Potrzebne materiały (klikając na linki poznacie historie powstawania poszczególnych przedmiotów):
1. Drewniane skrzynki (3 sztuki)
2. Kocyk lub narzuta
3. Poduszka z warkoczami
4. Poduszka z sercem z guzików 
5. Falbaniasta poduszka
6. Poduszka w materiałowej poszewce (prezent)
7. Serwetka na drutach (autor nie znany)







Komentarze

  1. Super pomysł!!! Całośc wygląda bardzo gustownie i tak przytulnie. Na pierwszym zdjęciu "kanapa" wygląda na bardzo długą. Byłam bardzo zaskoczona, że to tylko 2 skrzynki :-) Kawa na takim balkonie na pewno smakuje wyśmienicie, a robótki same schodza z drutów :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj, też przypadł mi do gustu Twój pomysł na balkon. Na kilku blogach widziałam "drugie życie" skrzynek po owocach.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne! Też mam wąski balkon i zastanawiam się nad jego aranżacją. Twój pomysł bardzo mi się podoba :)
    Pozdrawiam :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie;)
    http://la-petite-chambre.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała aranżacja :-) Bardzo mi się podoba Twój pomysł ze skrzynkami. Cudne kolory.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja . Super kaqcik na powietrzu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny pomysł, śliczny kocyk/narzuta i poduchy, a etui na e-booka/tableta rewelacja po prostu :). Gratuluje pomysłowości i ogólnie cały blog mi się spodobał, więc będę zaglądać częściej i zapraszam oczywiście do siebie www.magiadziergania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł:) Gdybym tylko miała daszek nad balkonem... Zawsze jak przychodzą do mnie palący goście to mam
    problem gdzie ich posadzić bo mam tylko leżak! Ale tak szczerze to zastanawiałam się nad paletami bo są na topie ale na balkon się nie nadają a na działkę szkoda bo ukradną ha ha. Pozdrawiam serdecznie Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! :) tak niewiele trzeba żeby zrobić coś z niczego :) oryginalne siedzisko :)) patrząc na to co stworzyłaś aż zachciało mi się małego balkonu :d

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna i klimatyczna aranżacja.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł :) wygląda super nastrojowo

    OdpowiedzUsuń
  11. No proszę! Nawet tak małą przestrzeń można fajnie wykorzystać, gdy się ma pomyślunek i trochę talentu w łapkach :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny ten zakątek balkonowy, idealny do poczytania dobrej książki wiosną bądź jesienią :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda świetnie:) musisz teraz tylko wydziergac jakiś dywanik, żeby w stopy nie było zimno i można siadac i dtutować :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…