sobota, 20 czerwca 2015

Miś Alek

   

  Miś powstał na podstawie zmodyfikowanego wzoru z książki "Włóczkowe przytulanki" Fiona McTague na drutach 4 mm. O wstępnych etapach i moich potyczkach pisałam TUTAJ. Główną zmianą, którą wprowadziłam było zastąpienie oczek lewych prawymi oraz dodanie kilku rzędów przy dzierganiu tułowia. 


  Sweterek jest moim autorskim pomysłem. Powstał na drutach 3 mm z włóczki Mimoza w kolorze kremowym i czerwonym. Przód i tył, a także rękawki zostały wykonane osobno, a następnie zszyte. Przód sweterka to ścieg dżersejowy prawy w który wplotłam imię. Tył to ściągacz warkoczowy, natomiast rękawki to ścieg dżersejowy lewy ozdobiony warkoczem. Aby przełamać czerwień wykonałam biały, ściągaczowy dekolt.


  W trakcie dziergania nastąpił etap w którym miałam porzucić prace. Kiedy miałam już gotowe wszystkie elementy i nastąpił etap szycia, próbowałam spruć niefrasobliwy szew na jednej z rąk, co zaowocowało pociętą włóczą. Stwierdziłam wtedy, że to koniec przygody i czas poszukać innego wzoru na misia. I tak po dobie doznałam olśnienia, że mogę spruć fragment uszkodzonej włóczki i dokończyć rękę. To był zwrot w moim projekcie. Dalsze szycie poszło sprawnie. 


   Następnie postanowiłam poszukać idealnego wypychadła.  Ponieważ lubię sobie utrudniać życie, kupiłam gotową poduszkę, która była wypchana pociętą gąbką. To nie mogło się udać....Pierwsza próba została spalona. Ale dzięki dobrym duszom, które zawsze czuwają, duszom, które pozwalają nam się zatrzymać w idealnym momencie, znalazłam wypychało spełniające moje oczekiwania. Misiu zyskał lekkość i formę. 




"Moje oczy są nadal zielone
A w moim oknie wciąż kwitnie nadzieja" 






Próby stworzenia imienia

  Wrabianie liter to zawsze wyzwanie. W hafcie krzyżykowym gdzie krzyżyki się stykają literki wychodzą idealne, natomiast w robótkach na drutach mamy do czynienia z oczkami, które maja kształt łezki. W zależności od tego czy wrabiamy litery dziergając sweterek od dołu czy od góry, łezki stykają się tylko na górze lub na dole. Największe problemy napotykam dziergając literki "B", "P", "R", "K".

Podejście 1 
 nie podobały mi się litery "A" i "K" 


Podejście 2
 zrezygnowałam z liter drukowanych, a litera "e"  wystraszyła mnie do tego stopnia, że nawet nie dokończyłam dziergania


Podejście 3
SUKCES :)


7 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie wyszło. Widzę, ze wszytko masz przemyślane.

    OdpowiedzUsuń
  2. Alek ciekawy i jego otoczenie także. Popełnię przy okazji małą prywatę i podrzucam link do prac mojej kuzynki https://www.facebook.com/pages/Kat-in-BunnyLand/1428033594080295?fref=ts
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  3. Uroczy misiak. Sweterk też cudo. Tył mi się strasznie podoba.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny misie, a sweterek z tymi literkami ekstra. A ciekawa jestem tego idealnego wypychacza ? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale słodki!!!!! Prześliczny!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudny misio :-) Wspaniały ma sweterek :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń