Przejdź do głównej zawartości

Twórcze Inspiracja Nr 3-4/2015


    W sprzedaży jest dostępny najnowszy numer „Twórczych Inspiracji”, gdzie prezentowane są wyczyny polskich rękodzielników.  Wśród wielu kursów znalazł się również projekt mojej torebki. Numer rozpościera przed nami cały wachlarz propozycji. Kolejne strony prowadzą Nas od biżuterii, przez rzeźby, szydełko, druty, haft aż do szycia. Dużym zmianom poddano okładkę, która dzięki subtelnemu doborowi czcionki i zdjęć tworzy poczucie nowoczesności.


  Na pochwałę zasługuje fakt promowania Naszego rodzimego rękodzieła, zamiast wykorzystywania instrukcji zagranicznych artystów. Przecież mamy się czym chwalić. „Twórcze Inspiracje” skierowane są do osób w których drzemie kreatywność, które nie boja się rozpocząć przygody z nowymi technikami. Ja osobiście coraz mocniej skłaniam się do nauki tworzenia przedmiotów za pomocą szydełka.


   Przeglądając ten numer rozpiera mnie subtelna i pokorna duma, że czasopismo zmienia stereotypowe myślenie o rękodziele, jako jedynie sposobu na spędzania czasu na emeryturze. Przecież to też nowoczesność, poszukiwanie trendów i wyjątkowość, której można jedynie pozazdrościć.


  Strona tytułowa to tylko przedsmak tego co spotka Nas w środku. Duże wyraźne litery i nowoczesna, a jednocześnie nawiązująca do dawnych lat pieczątka HAND MADE, powinna stać się znakiem rozpoznawczym czasopisma. Niech nie zniechęca Was cena - w końcu to dwumiesięcznik.

  Każda instrukcja opatrzona jest wstępnym zdjęciem, który zachęca Nas do analizy kolejnych kroków powstawania przedmiotów. Zdjęcia i opisy tworzą spójną całość, a atrakcyjność numeru mogłyby zwiększyć konkursy oraz ciekawe dodatki np. w postaci próbnika włóczek.




  Można mi zarzucić brak obiektywizmu z powodu mojej obecności w tym numerze. Można… ale spełniło się jedno z moich największych marzeń więc jak mam być obiektywna :)



Komentarze

  1. Gratuluję publikacji!
    Widziałam już zajawkę tego numeru na innym blogu i zwróciłam uwagę na pozytywne zmiany w szacie graficznej i w ogóle zawartości pisma. Fajna promocja polskiego rękodzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję i fajnie, że podzieliłaś się na łamach prasy wiedzą na temat wykonania torby.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dotąd nie znałam tego tytułu.Chętnie sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…