wtorek, 28 lipca 2015

Kwiatowe kule DIY

   

   Długo zastanawiałam się którą ścieżka podążyć. Wybrać kwiaty czy wino? Kulę kwiatową czy udekorowaną korkami? Bardzo długo zmierzałam w kierunku drugiego scenariusza, ale okazało się, że rzeczywistość zachwiała moimi marzeniami. Dlatego zamiast bujania w obłokach wybrałam prace nad projektem. Uwielbiam nadawać  starym przedmiotom nowe przeznaczenie, ratować to co wydaje się zbędne. I tak tez było tym razem. Do zrobienia prostej dekoracji, której przeznaczenie może być różnorodne np. dekoracja zewnętrznych schodów, parapetu, balkonu czy też altany wystarczą przedmioty znalezione w domu.  Ja moje odkryłam  próbując pozbyć się zbędnych rzeczy m. in. reliktów lat 90.  Na pierwszy ogień podszedł karton z flakonami, gdzie spotkało mnie pierwsze rozczarowanie. Przez dłuższą chwile twierdziłam, że posiadam dwa identyczne kremowe flakony dzięki którym będę mogła stworzyć symetryczną dekoracje, która ozdobi mój parapet. Ponieważ jednak moja pamięć zawiodła, okazało się, że mam dwa identyczne ale granatowe flakony oraz samotny kremowy. Postanowiłam wiec skupić  się najpierw na wykonaniu pojedynczej dekoracji, a w przypadku ewentualnego sukcesu zacząć zastanawiać się czy granatowe flakony mogą z powodzeniem przyjąć kremowa farbę.

Kwiatowe kule DIY

  Do kremowego, niestety pojedynczego flakonu włożyłam bambusowy patyk, który obłożyłam kamykami zbieranymi przez lata. Na koniec bambusowego patyka nabiłam styropianową kule (pozostałość po świętach), którą zaczęłam ozdabiać korkami z kokardkami. Szybko okazało się jednak, że moje zapasy są za małe, aby zapełnić kule. Dlatego zdecydowałam o zamianie kuli na mniejsza. Niestety nawet ten zabieg nie pomógł. Przyznam, ze trochę ostudziło to moje zapały. Wtedy tez powróciłam do oklepanego jak dla mnie motywu kwiatowych kuli. Kwiatki, które wykorzystałam co jakiś czas, a dokładnie od czterech lat zmieniają swoje przeznaczenie. Tym razem podzieliłam je na pojedyncze elementy i umocowałam w styropianowej kuli. Poniżej kuli zawiązałam subtelna czerwona kokardkę.

Kwiatowe kule DIY

Kiedy surowa forma była już gotowa potrzebowałam nadać charakteru całości. W tym momencie znów powróciły moje korku po winie. Wybrałam kilka i umieściłam na kamieniach wypełniających wazon. Tym sposobem powstała dekoracja, nieprzesadzona, a wyjątkowa. 



Kwiatowe kule DIY

Kwiatowe kule DIY

Kwiatowe kule DIY

Kwiatowe kule DIY

3 komentarze: