niedziela, 16 sierpnia 2015

Czapka w paski z drobnymi warkoczami

  
Czapka z wzorem warkoczowym.

   Zaplanowałam stworzenie czapki, która miała się składać z dużych dwukolorowych kwadratów. Każda z tych odrębnych stref miała prezentować inny wzór warkoczowy. Dla kontrastu wybrałam kolor turkusowy i złoty, które pozostały mi po zakończeniu wcześniejszych robótek. 

Czapka z wzorem warkoczowym.

  Po wykonaniu warkoczowego ściągacza pohamowałam jednak swoje zapędy i zmieniałam kierunek działania. Naszkicowałam nowy pomysł być może mniej oryginalny, ale za to bardziej uniwersalny i postanowiłam, że cała czapka będzie ozdobiona drobnymi warkoczami umieszczonymi na tle różnobarwnych kwadratów. 

Czapka z wzorem warkoczowym.

  Ponieważ kolor złoty dominował w moich zapasach nad kolorem turkusowym, podzieliłam cały obszar czapki na turkusowe elementy składające się z sześciu oczek i złote zbudowane z ośmiu oczek. Tym sposobem zyskałam pionowe paski. Po znacznym uszczupleniu włóczki w kolorze turkusowym, postanowiłam zdominować czapkę kolorem złotym, ale aby kolor turkusowy nie zniknął w ostry i zdecydowany sposób, postanowiłam, że w każdym okrążeniu będę odbierać po dwa oczka z koloru turkusowego na rzecz złotego. 

Czapka z wzorem warkoczowym.

  Kiedy miałam na drutach jedynie oczka złote, przekonałam się, że nie o takim efekcie marzyłam. Zamiast wymarzonej czapki, miałam coś co przypominało koronę. Moje geometryczne twory nie spełniały wymagań ciekawego wzoru. Przez kilka kolejnych rzędów próbowałam sama siebie przekonać, że właśnie o to mi chodziło, ale ostateczne postanowiłam spruć wszystko do turkusowego ściągacza. Mimo wszystko nie chciałam zrezygnować z czapki i z wielkim oporem zdecydowałam się na  nieregularne paski poprzeczne. 

Czapka z wzorem warkoczowym.

  Dominującym kolorem stał się złoty. W momencie redukowania oczek postanowiłam zrezygnować z wzoru warkoczowego i skupić się na ściegu dżersejowym prawym. Myślałam o wykończeniu czapki pomponem, mimo całej mojej niechęci do ich wykonywania, ale ostatecznie stwierdziłam, że jest zbędny. 

Czapka z wzorem warkoczowym.

  Zanim czapka zaczęła nabierać wyglądu trzykrotnie prułam ściągacz. Zgubiła mnie rutyna i w sposób nieświadomy dodałam trzy centymetry do obwodu głowy. W odpowiednim momencie zdecydowałam się jednak na kolejne mierzenie i naprawienie błędu. Jeszcze żadna z moich czapek nie obyła się bez prucia.  W przypadku tej czapki zdecydowałam się na nitkę podwójną włóczki Kotek i druty 6,5 mm.


11 komentarzy:

  1. Świetne zestawienie kolorów!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna czapka :) Na pewno przyda się zimą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę że u Ciebie już klimaty jesienno-zimowe. Piękna czapa. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowicie podoba mi się to zestawienie kolorów, super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czapka super. Podoba mi sie to połaczenie kolorów. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajna czapka. Wesołe kolory :-] pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawy wzor i super kolorki! Swietna czapa!

    OdpowiedzUsuń
  8. Czapka z przygodami :-) ale jak widać warto było się pomęczyć! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne połączenie kolorów i do tego ten delikatny wzorek! Bardzo efektowna czapka!

    OdpowiedzUsuń