Przejdź do głównej zawartości

"Twórcze Inspiracje" nr 5/2015 i motyw robótek na drutach w filmie "Słowo na M"


  Dotarł do mnie najnowszy, jeszcze gorący numer dwumiesięcznika "Twórcze Inspiracje". Niestety tym razem, mimo pospiesznego przerzucania stron, nie znalazłam w nim artykułu o robótkach na drutach. Ponieważ numer zdominowało szydełko, chyba najwyższy czas zgłębić tajniki tej techniki.
  Zrównoważona kolorystycznie okładka zaprasza do środka w którym obok technik tworzenia prac z koralików (beading) znajdują się wzory do haftu krzyżykowego, schematy do robótek na szydełku, wykroje i inne techniki.
  W porównaniu do wcześniejszego numeru znajduje się w nim mniej projektów, ale za to wszystkie techniki zostały przetestowane, co daje większą pewność co do poprawności instrukcji. Brawo za krok, który w znacznym stopniu eliminuje błędy.
  Projekty z tego numeru mogę podzielić na trzy kategorie: takie które mnie zachwyciły, takie które zupełnie nie są w moim guście i takie które nie leżą w kręgu moich zainteresowań.

Jeśli chcesz się podzielić opinią o gazecie wklej link w komentarzu.

Kategoria Pierwsza
Projekty które mnie zachwyciły


1. Technika pergaminowa. Kartki ślubne.
Delikatne i eleganckie. Biel przenikająca biel tak mogłabym podsumować ten projekt. Z chęcią wykonałabym w tej technice kartki świąteczne.

Źródło zdjęcia: https://www.facebook.com/gazetatworczeinspiracje/photos_stream?ref=page_internal


2. Kącik mamy i dziecka. Baśniowe krasnale. 
Mój ulubiony projekt w całym numerze. Patrząc na dostępne wykroje wpadłam na pomysł, aby wykonać prezentowane krasnale w wersji włóczkowej, czyli każdego małego osobnika przywdziać w misternie dzierganą garderobę. Krasnale są tak baśniowe i pomysłowe, że jako pierwsze zwróciły moją uwagę. Ponieważ o autorce projektu zabrakło informacji w numerze, swoja ciekawość można zaspokoić TUTAJ.

Źródło zdjęcia: https://www.facebook.com/gazetatworczeinspiracje/photos_stream?ref=page_internal

3. Haft blackwork. Kunsztowne ornamenty.
Wykorzystane do wykonania serwetki, okładki na zeszyt i zakładki do książki ujęły mnie swoja elegancją. Dodatkowo na głównym zdjęciu dojrzałam w tle książkę "Quo vadis" autorstwa jednego z moich ulubionych pisarzy czyli Sienkiewicza. Za ten szczegół dodatkowy plus.


4. Szycie. Plecak worek w kolorze blue.

5. Szycie. Worek na wszelkie okazje.
Dwa ostatnie punkty to proste w wykonaniu i efektowne akcesoria, które nigdy nas nie zaszufladkują.

Źródło zdjęcia: https://www.facebook.com/gazetatworczeinspiracje/photos_stream?ref=page_internal


Kategoria Druga
Projekty nie w moim guście



1. Powertex. Organizer na biurko.
Na wstępie zaznaczę, że nie przepadam za dżinsem i wszelkie jego sposoby wtórnego zastosowania nie przemówią do mnie. Jestem zwolenniczka bardziej geometrycznych form, a prezentowany model nie jest ani użytkowy ani piękny, ani estetyczny i wprowadza raczej chaos w przestrzeni niż ład. Wolałabym zobaczyć prezentowany organizer bez wykorzystania starych dżinsów.

Źródło zdjęcia: https://www.facebook.com/gazetatworczeinspiracje/photos_stream?ref=page_internal

Kategoria Trzecia 
Projekty, które nie leża w kręgu moich zainteresowań


1. Beading. Zatrzymać lato.

2. Wire wrapping. Zawarowany pierścionek.

3. Robótki na szydełku. Jesienny ogród. Artykuł objął aż 12 stron. Dlatego uważam, że zdominował ten numer.

4. Filet i haft krzyżykowy. Dino.

5. Haft krzyzykowy. Serwetka w stylu renesansowym.

6. Haft krzyzykowy. Mądre sówki.


Podgląd numeru



  Nadrabiając brak mojej ulubionej dziedziny w numerze przedstawiam kolejny film z motywem robótek "Słowo na M". Szczerze NIE POLECAM, oglądacie na własne ryzyko :).  Inne motywy znajdziecie TUTAJ

Kadr z filmu "Słowo na M" (2013) reżyseria Michael Dowse

Kadr z filmu "Słowo na M" (2013) reżyseria Michael Dowse

Kadr z filmu "Słowo na M" (2013) reżyseria Michael Dowse

Kadr z filmu "Słowo na M" (2013) reżyseria Michael Dowse

Kadr z filmu "Słowo na M" (2013) reżyseria Michael Dowse


 http://www.filmweb.pl/film/Słowo+na+M-2013-567936/photos

http://www.filmweb.pl/film/Słowo+na+M-2013-567936/photos

Komentarze

  1. Dziękuję za odwiedziny :)
    Chętnie zapoznałam się z Twoją opinią na temat tego numeru Twórczych Inspiracji, u mnie na blogu znajduje się moją recenzję tego czasopisma, zapraszam :)
    \http://dziergankitoniewszystko.blogspot.com/2015/08/tworcze-inspiracje-52015.html

    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie zachwyciły również blackwork i krasnalki, ale też inne hafciarskie wzory, szczególnie serwetka w renesansowym stylu, moja recenzja znajduję się http://wiolinowo.blogspot.com/2015/08/tworcze-inspiracje-52015.html pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi z tego numeru najbardziej spodobała się sówka oraz koraliki. Myślę, że kiedyś spróbuję coś zrobić z tego kursu.
    Poprzedni numer podobał mi się już od okładki, była taka ładna z kolorami natomiast ta jest taka szara...
    Dziękuję za odwiedziny i zapraszam do zaglądania na mojego bloga :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno numer jest pełen prostych instrukcji, tak aby można było spróbować nowych technik. Trzymam kciuki za próby szydełkowe, chociaż z doświadczenia radzę zacząć od zwykłego szydełka a nie tunezyjskiego, które jest czymś pomiędzy szydełkiem a drutami.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…