Przejdź do głównej zawartości

Czapka - ściągaczowy wzór warkoczowy odsłona druga

  

  O pierwszej czapce tego typu pisałam TUTAJ. Ponieważ wzór wydał mi się interesujący, postanowiłam wykonać kolejną czapkę, zastępując jednak ścieg dżersejowy prawy drobnym wzorem warkoczowy. Czy był to dobry pomysł?
  Przyznam, że nie do końca. Wzór zmieniłam jedynie na stronie prawej czapki, natomiast na lewej pozostawiłam oczka prawe bez krzyżowania. Drobny wzór warkoczowy świetnie sprawdził się w momencie wykonywania długiego ściągacza, ale za totalna klapę muszę uznać wygląd wzoru w momencie krzyżowania oczek w głównej cześć czapki. Oczka wyszły spłaszczone, właściwie nie jest widoczne ich krzyżowanie, a wzór delikatniej mówiąc wygląda jak porażony prądem. Ponieważ uzyskałam niezamierzony efekt falowania, to mogłam sobie darować drobne warkoczyki w głównej części. Skoro jednak tego nie zrobiłam, to mam co mam. 
  Ale mylicie się, jeśli wnioskujecie z mojego wpisu, że czapka mi się nie podoba. Mogę uznać, że zaspokaja moje gusta, ale na przyszłość daruję sobie wielokrotne krzyżowania oczek. 
  Z czapkami mam wieczny problem i kiedy wydaje mi się, że jedne błędy wyeliminowałam, to pojawiają się kolejne, które nigdy wcześniej nie były uznawane za błędy. I tak zataczam błędne koło, ścigając własne poprawki. 
  Wykonując czapki zawsze robię próbkę, mimo tego zawsze pruję :). Ale czym byłby proces twórczy bez niszczenia początkowych etapów pracy. Jeśli kiedyś zrobię czapkę bez prucia to uznam, że się wypaliłam, bo nie chce już nic udoskonalać.

  W przypadku tej czapki zwróciłam szczególna uwagę na redukowanie oczek z uwzględnieniem wzoru. To takie drobne ćwiczenie dla znużonego umysłu. W moich ostatnich projektach, porzucałam wszelkie schematy i idąc drogą na skróty wybierałam wzór dżersejowy prawy jednocześnie oszczędzając sobie skrupulatnego przeliczania oczek. Tym razem pokusiłam się o drobną zabawę. 
  Musze tez przyznać, że pokusiłam się o wykonanie trzeciej czapki z tym wzorem. Tym razem innowacją były paski. Kolejną innowacją było tak szybkie prucie nieudanej robótki, że nawet nie uwieczniłam jej na zdjęciach.
  

Moje projekty z włóczka Red Heart i Schachenmayr (ZAPRASZAM TUTAJ)





Komentarze

  1. Piękna czapka :-) Cudne warkocze i śliczny kolor. Bardzo mi się podoba.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czapka wyszła całkiem niezła

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczna czapka, ślicznie wydziergana ciekawym wzorem.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeju, jak mnie tu dawno nie było!!!
    Czapula jest fajna!!! Ten wzór to dla mnie czarna magia!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…