piątek, 4 września 2015

DIY Skarbonka i spinacze



  Realizacja pomysłów nie musi być czasochłonna. Więc dlaczego u mnie zawsze jest? Otóż trudność polega na tym, że najwięcej czasu zajmuje mi zdejmowanie zbędnych piórek z moich projektów. Zanim osiągnę minimalizm wielokrotnie przesadzam z dekorowaniem. Ale kiedy osiągnę równowagę pomiędzy minimalizmem i próbą zwrócenia uwagi dzieje się to ...

Skarbonka ze słoika
niewyszukana i banalna w wykonaniu



  Materiały:
- mały słoik (mój jest pozostałością po kremie i nadal pięknie pachnie),
- dekoracyjne taśmy klejące (moje znalazłam w Pepco),
- sznurek,
- kolorowy blok techniczny (potrzebny będzie jedynie kolor czarny, chyba, że postanowicie zastosować inne tło),
- taśma dwustronna lub papier samoprzylepny,
- nożyczki i klej,
- wydruk,


Wykonanie:
1. Drukujemy wybrane hasło, otoczone czarną grubą ramką, które będzie definiować naszą skarbonkę. 


2. Następnie przygotowujemy czarny prostokąt z bloku technicznego, który będzie większy od naszego wydruku. Jego wielkość będzie uzależniona od wielkości słoika, którym dysponujemy.
3. Centralnie na czarnym tle umieszczamy napis i ozdabiamy dekoracyjną taśmą klejąca. Ja zdecydowałam się na ukośne naklejenie taśmy we wszystkich rogach.


4. Aby przymocować nasz napis do słoika możemy wybrać jedną z dwóch opcji. Pierwsza z nich  szybsza i prostsza zakłada zastosowanie taśmy dwustronnej. Jeśli jednak taką nie dysponujemy możemy wykorzystać klej i papier samoprzylepny. Jak zrobić to z sukcesem? Wycinamy z papieru samoprzylepnego prostokąt odpowiadający wielkością naszej czarnej etykietce, część barwną (!) smarujemy klejem i przyklejamy do tyłu naszej etykietki, a po wyschnięciu odklejamy papier zabezpieczający i umieszczamy na słoiku. Dlatego nie chce tego robić za pomocą kleju? Zależny mi aby strona wewnętrzna słoika wyglądała estetycznie. 


5. Pozostałą cześć słoika dekorujemy taśmą klejąca i sznurkiem (którego końce też ozdabiamy taśmą klejacą).




Dekoracyjne spinacze


  Wykorzystując nadal taśmy klejące ozdobiłam wierzch spinaczy, które posłużą mi do dekoracji drzwi. Ponownie zastosowałam sznurek do którego będę przymocowywać swoje karteczki.  Tło moich drzwi to instrukcje wykonania skarpetek. Dekoracja drzwi miała być spójna z pozostałymi elementami na sąsiedniej ścianie.


 Mój blog bierze udział w konkursie zorganizowanym przez Coricomo . Jeśli lubisz śledzić moje poczynania z robótką i jesteś ciekawa/ciekawy nowych projektów zapraszam do głosowania. Mój blog startuje w kategorii "Robótki na drutach i szydełku". Aby zagłosować należny wejść na stronę konkursową, odszukać blog "Eksperymenty z drutami" i napisać w kilku słowach dlaczego podoba ci się wybrany blog.  Zapraszam

11 komentarzy:

  1. Śliczna skarbonka:)
    Ale fajny pomysł!!! Że też ja wcześniej nie wpadłam na to żeby założyć sobie specjalną skarbonkę na wydatki włóczkowe:)
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna skarbonka. Przydałaby mi się cała półka takich słoików z opisami ;)
    A tej włóczki Red Heart nie znałam - ciekawa jest :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna skarbonka. Włóczki nie znam, fajna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Włóczka" jest obłędna. Można ją podejrzeć TUTAJ

      Usuń
  4. Mnie by się przydało kilka takich skarbonek :)
    Ciekawy pomysł i piękne wykonanie. Powodzenia w konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł naprawdę świetny. Jak kiedyś wreszcie wybiorę się do Ikei, to też sobie taką zrobię :-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł z oblepieniem spinaczy :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. ile kosztuje zestaw tasm w pepco ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taśmy kupowałam dwa lata temu. Ich cena to około 6 zł.

      Usuń