Przejdź do głównej zawartości

Część I - Postępy przy kalendarzu adwentowym i WDIC "Miłość i wojna" tom I

  


  O pierwszych próbach stworzenia kalendarza adwentowego wspominałam w jednym z wrześniowych wpisów (ZAPRASZAM TUTAJ). Ponieważ pierwszy z woreczków nie spełnił do końca moich oczekiwań wprowadziłam kilka zmian, które według mnie wpłynęły korzystnie na projekt. Po pierwsze zmieniłam druty na 2 mm i zmniejszyłam liczbę nabieranych oczek. Zyskał na tym zdecydowanie przód, natomiast tył ograniczył wybór wzoru. Zdecydowałam się też na bardziej wyważony przód i jednolite czerwone tło. 



  Próbnie wykonałam woreczek 24 w całości. Postanowiłam wykonać najpierw wszystkie przody pozostałych woreczków, a następnie bawić sem z wyborem wzorów na tył. 
  Przyznam, że praca idzie opieszale. I nie jestem przekonana, mimo pozornie długiego jeszcze czasu czy uda mi się doprowadzić projekt do finału. Pozostaje mi zebrać się w sobie i przyspieszyć pracę, bo inne projekty marzą już o zrealizowaniu. 





Wspólne dzierganie i czytanie
John Jakes "Miłość i wojna" tom I
„Wojna nigdy nie była chlubą, nigdy nie była wspaniała. Chyba tylko w wypowiedziach ludzi, którzy nie brali w niej udziału.” s.52

   Jeśli chodzi o książkę to kontynuuję losy bohaterów trylogii "Północ i Południe". Kolejna część przedstawia wydarzenia w trakcie trwania wojny secesyjnej. 

„Nauczono mnie, że zmiana jest jednym z nielicznych stałych na tym świecie zjawisk.” s.233

  Dwie rodziny stają po przeciwnych stronach barykady nie rezygnując jednocześnie z dalszej przyjaźni i troski o siebie nawzajem. Mimo wszystko podziały, które chcą złamać kraj na pół, odbijają się też na znaczeniu przyjaźni. Bo jak należy się zachować kiedy dwaj przyjaciele spotkają się jako wrogowie na polu walki. Czy będzie czas na zastanowienie i uniknięcie zbrodni? Co będzie ważniejsze rozkaz czy przyjaźń? Jak usprawiedliwić wybór jednego kosztem niesubordynacji. 


"Wojna ściąga ogromną daninę w postaci ludzkiego życia i ludzkiego smutku." s.290

Ważne słowa powtarza Charles Main, który nie do końca popiera wojnę, ale uważa, ze musi walczyć o swój dom. 



"Kozły ofiarne (...). Oto czego ludziom najbardziej potrzeba, gdy sprawy wymykają się spod kontroli i nie można ich opanować. Wówczas ludzie rozglądają się w poszukiwaniu kozłów ofiarnych. Ludzkie zwierze jest uparte i często głupie." s.384



"Prowizoryczne wiezienia pękały w szwach od jankeskich jeńców, których bezprzykładna arogancja i wzgarda wobec wszystkiego, co pochodziło z Południa, oburzało porządnych obywateli, takich jak Burdetta Halloran, dzielnie dźwigająca krzyż Jeffa Davisa i spędzająca każdą wolną chwilę na dzierganiu skarpet dla żołnierzy. Zaniechała robótek dwa tygodnie temu, kiedy jej przygnębienie osiągnęło apogeum." s. 245


Komentarze

  1. Fantastyczne! :)
    Pozdrawiam serdecznie ;*
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne woreczki! !!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł. Ja od jakiegoś czasu szukam w sieci inspiracji na taki kalendarz, ale jeszcze na nic się nie zdecydowałam. Twoje woreczki są bardzo ładne, ciekawa jestem z zrobisz z nimi dalej ? czy będą do czegoś przywiązane? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. I tak masz super tempo. Takie małe elementy, a w dodatku z żakardem, to nie lada wyczyn.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny kalendarz, czuć klimat świąt, gdy się na niego patrzy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…