poniedziałek, 26 października 2015

Twórcze Inspiracje 6/2015 recenzja

... czyli moja pierwsza okładka...



   Do aktualnego numeru przygotowałam projekty trzech bombek. Srebrna - najmniejsza i najprostsza z nich znalazła się na okładce. Nie będę się rozpisywać o tym jak ewaluowały moje pomysły na bombki, o perypetiach z nimi opowiem niebawem.  Dzisiejszy wpis poświecę zapoznaniu Was z najnowszym numerem. Nie będę pisała o swoich bombkach, ponieważ nie byłabym obiektywna. Ocenę pozostawię innym. 


  Zacznę od okładki. Minimalistyczne i stonowane tło nawiązuje do świątecznych klimatów nie odwracając przy tym uwagi od głównych bohaterów. Kiedy wzrok nasyci się barwami z drugiego planu wyłania się misterna firanka, stare framugi okien i białe deski parapetu. Chłodna biel przełamywana jest ciepłem zielonych igieł. Okładka dla mnie zrównoważona i łącząca w sobie wspomnienia świąt sprzed lat i będąca zapowiedzią przyszłych. Przypomina mi się nieśmiertelna  "Opowieść wigilijna" Charlesa Dickensa. Za takim ośnieżonym oknem mógł stać z każdym z trzech duchów Ebenezer Scrooge. 
   Podobnie jak w przypadku wcześniejszej recenzji podzielę instrukcje zamieszczone w tym numerze na kilka kategorii.

Kategoria Pierwsza
Projekty które mnie zachwyciły i czekają na realizację
1. Kanzashi. Bombki kanzashi
Dlaczego? Dzięki tym bombkom powróciły wspomnienia. Pamiętam jak w szkole podstawowej przy pomocy wstążki, szpilek i mydła wyczarowałam koszyczek z kwiatami. W tamtym czasie udało mi się zdobyć niestandardowe okrągłe mydło i długo byłam pełna podziwu dla Pani, która pokierowała nami w celu stworzenia misternej dekoracji. W moich zapasach posiadam jeszcze jedną kule styropianowa i być może czekała ona na taka instrukcję.

2. Powertex. Bombki jak rzeźby.
Wcześniejszy numer rozczarował mnie pod względem tej techniki, tym bardziej jestem zaskoczona, że te bombki bardzo mi się spodobały. Idealnie nadają się do męskich i nowoczesnych wnętrz. Łączą w sobie surowość, siłę i zdecydowanie. Przy ich pomocy można stworzyć minimalistyczną choinkę z mocnymi akcentami. 

https://www.facebook.com/gazetatworczeinspiracje/photos_stream

3. Kącik mamy i dziecka. Bawimy się filcem i guzikami. 
To nie tylko propozycja dla mamy i dziecka, ale również dla mnie. Guzików u mnie nigdy nie brakuje, zawsze szukam dla nich nowego zastosowania. Bombka z guzikami w kolorze kremowym idealnie wpisuje się w klimaty mojej choinki. Pozostaje mi zaopatrzyć się w potrzebne koraliki lub długie szpilki i mogę brać się do pracy. Zastanawiam się też nad przymocowanie guzików do kuli klejem na gorąco.

https://www.facebook.com/gazetatworczeinspiracje/photos_stream


4. Knooking - drutełko czyli ściegi na drutach robione szydełkiem. 
Śledziłam poszczególne zapowiedzi numeru na fb i kiedy zobaczyłam zdjęcie czapki, pomyślałam, że jest to projekt na druty. Jakie było moje zaskoczenie kiedy okazało się że czapka została wykonana na szydełku. Okazało się, ze metoda knooking połączyła z powodzeniem druty i szydełko. Zaczęłam przeglądać internet pod kątem tej metody i byłam wprost przeszczęśliwa, kiedy okazało się, że można ją zastosować, kiedy druty z żyłką są niewygodne, a nie przepada się za drutami pończoszniczymi. Potwierdzenie tych słów znalazłam w tym właśnie numerze. Technika jest na liście priorytetów do przetestowania. Przed przystąpieniem do wykonania czapki można przetestować sposób przerabiania oczek w tej metodzie za pomocą instrukcji zamieszczonej w numerze. 



Kategoria Druga
Projekty które podziwiam ale nigdy nie podejmę się ich realizacji
"nigdy nie mów nigdy"
1. Haft wstążeczkowy. Bombka świąteczna z poinsencją
Jest niespotykana... chętnie otrzymałabym taka w gwiazdkowym prezencie. Jest dla mnie tajemnicą, której nie muszę rozszyfrowywać, bo właśnie w tej tajemnicy tkwi jej urok.  


2. Haft krzyżykowy. Bombka łowicka.
Uwielbiam wzory łowickie w każdym wydaniu: koszulki, bombki, kartki, zeszyty. Nie wiem w czym tkwi ich sekret. Może to nutka ludowości, może nutka sentymentu, może nutka niezmąconego spokoju. Nie wykonuje haftów, ale myślę nad zaprojektowaniem wzorów łowickich z przeznaczeniem na druty. 


3. Kącik mamy i dziecka. Skrzaty z szyszek.
Jedynie szyszek mam pod dostatkiem.


4. Haft krzyżykowy. Kartki świąteczne.
Gdybym otrzymała taka kartkę nie oderwałabym od niej wzroku. Pracochłonne, niestandardowe i niepowtarzalne. Z sercem i duszą. Przy tym nie przeładowane, humorystyczne i zapadające w pamięć. 

https://www.facebook.com/gazetatworczeinspiracje/photos_stream

5. Robótki na szydełku. Kolorowy pled.
Może pled mnie nie oczarował. Natomiast maskotki wykonane z elementów, które utworzyły pled zachwycają mnie od dawna. Takie zastosowanie szydełka tworzy niepowtarzalne rzeczy. 



Kategoria Trzecia 
Projekty, które nie leża w kręgu moich zainteresowań

1. Beading. Zawieszki świąteczne.
Nie mam cierpliwości do tej techniki. Nie chciałabym aby cała moja choinka była w koralikowych ozdobach. Pojedyncze dekoracje bardzo mi się podobają. Każda z osobna wygląda przepięknie, jednak w połączeniu tylu wzorów koralikowych, tracą na atrakcyjności. Gdyby poszczególne elementy były rozdzielone bardziej stonowanymi detalami, choinka wyglądałaby idealnie. 



2. Robótki na szydełku. Szal fantazyjny. 
Nie przepadam za chustami zrobionymi na szydełku. Preferuje akcesoria, które nie maja prześwitów. 



3. Beading. Kolia żywiołów. 

https://www.facebook.com/gazetatworczeinspiracje/photos_stream

Podsumowując gorąco polecam.

Podglad numeru

7 komentarzy:

  1. Jak zobaczyłąm w gazecie bobmbki, od razu wiedziałam, że są Twoje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja twórczość jest chyba charakterystyczna :)

      Usuń
  2. Świetna recenzja, bez namawiania ale też bez zniechęcania do poszczególnych technik.
    Tylko twoje zdanie, koniec i kropka .

    OdpowiedzUsuń
  3. Iwonko, bardzo ciekawy wpis! To ruchome zdjęcie to fantastyczny pomysł! No i tak się już świątecznie u Ciebie zrobiło! Pozdrawiam drutkowo!

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję bombek :) są super, baaardzo już świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. gratuluję okładki, to fantastyczne, a post o całym numerze ekstra, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Bombki są śliczne :) Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń