niedziela, 29 listopada 2015

Czapka z wzorami wrabianymi


GDZIE SĄ GWIAZDKI ?

  Kiedy zaczynałam swoją przygodę z wzorami wrabianymi motyw gwiazdki była dla mnie najważniejszy. Myślę, że ma to związek z moimi wspomnieniami z Zakopanego, gdzie na małych straganach eksponowane były czapki ręcznie robione z tym własnie motywem. Marzyłam wtedy o takiej czapce, ale sama umiałam  wykonać zaledwie dzierganą prostokątną formę. Kilka lat później wróciłam do Zakopanego i KUPIŁAM CZAPKĘ...  ale bez gwiazdek. Po prostu chciałam mieć czapkę ręcznie wykonaną. 
   Późniejsze moje potyczki z wzorami wrabianymi zawsze kręciły się wokół gwiazdek, nie wyobrażałam sobie, abym mogła, a nawet chciała gwiazdki wyeliminować.
  W tym roku postanowiłam zrezygnować z gwiazdek na rzecz drobnych wzorków. Ale zanim w ogóle wpadłam na pomysł czapki z wzorami wrabianymi...

POSTAWIŁAM NA PATENT

  Włóczkożerny wzór miał sprawić, że kolejny komplet powstanie w błyskawicznym tempie, a ja będę mogła rozkoszować się myślami o szybkim finale. Ponieważ dostałam liczne włóczki i całkowitą dowolność przy wyborze wzoru, postawiłam na kolor różowy i biały oraz wzór pasków. Chyba nie ma nic prostszego. Jakie więc było moje rozczarowanie kiedy delikatne kolory sprawiły, że paski były blade i słabo widoczne.
  Tak naprawdę zanim wybrałam wzór patentowy myślałam o wzorach wrabianych, ale po porównaniu intensywności barw białej i różowej wiedziałam, że kolory będą  słabo kontrastować ze sobą.  
 Myślałam jednak, że w przypadku pasków biel i róż zyskają na intensywności. Niestety tak się nie stało i nastąpiło prucie. 



CZERŃ DLA DZIEWCZYNKI ?


  Pomyślałam o nietypowym jak dla mnie zestawieniu czerni i różu. Czarny nie jest jednak typowy. Z powodu dodatków jasnej nitki przypomina szary i nie jest przytłaczający. Delikatnie przygasił róż, ale go nie zdominował. Byłam zaskoczona tym nowym zestawieniem, tak różnym od preferowanego przeze mnie połączenia granatu i bieli. Efekt bardzo mi się spodobał.


POMPON

  
  Jako uwieńczenie czapki powstał pompon w nietypowy dość sposób przy użyciu szablonów z blachy, żyletki i szklanki. Cytując Filomenę z filmu "Tajemnica Filomeny" : "Na to bym nie wpadła Martinie nawet za milion lat."
  Dzięki zastosowanej metodzie w końcu nie  muszę wyrównywać nieregularnego kształtu, a pompon zyskał idealny wygląd. 
  Prawdziwe barwy włóczek są uwidoczniane w pomponie. 



7 komentarzy:

  1. Zawsze podobały mi się czapeczki z wrabianymi wzorami;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna czapeczka, zestawienie kolorów jak dla mnie super. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładna czapka, a zestawienie kolorów idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Urocze zestawienie różowego z grafitem. Piękny wzór żakardowy. W całości czapka idealna.

    OdpowiedzUsuń
  5. śliczne połączenie kolorów i wrabiany wzór!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, a nie pokusiłabyś się o rozpisanie wzoru ? Myślę, że chętni do nabycia go znaleźliby się bez problemu .

    OdpowiedzUsuń