Przejdź do głównej zawartości

Część IV - Postępy przy kalendarzu adwentowym 13-18


  Niezmiernie ciesze się, że mój wyścig z kalendarzem dobiega końca. Czuję się jakbym przechytrzyła coraz krótszy czas, który nieubłaganie mi o sobie przypominał. Wyścigi z czasem różnie się dla mnie kończą. Wiem jednak, że jeśli wyznaczę sobie datę graniczną do której muszę zakończyć projekt, to zwiększa się szansa na sukces. 


  Zostało mi jeszcze kilka woreczków do wykończenia, ale obiecuję, że poczekam ze świętowaniem do finału czyli do chwili, gdy wszystkie woreczki zawisną na adwentowej, nieznanej jeszcze konstrukcji. Nie mogę też doczekać się momentu, a obiecałam sobie samej, że wytrwam, kiedy zaplanuje niespodzianki na poszczególne dni. Postanowiłam, że skoro na wydzierganie kalendarza poświęciłam wiele godzin, to ich zawartość  musi być równie zaskakująca, jak to, że mi się udało. Z drugiej strony mogę kupić najzwyklejsze cukierki i samodzielnie je udekorować tak aby wpasowały się w klimat całego projektu. 


  Kiedy wszystkie woreczki będą już gotowe, muszę zdecydować na jakiej konstrukcji zawisną.  Jest to już jednak problem zdecydowanie mniejszy niż potyczki z poszczególnymi elementami. Gdybym miała kominek, sprawa byłaby najprostsza. Oplotłabym jego brzegi sztucznymi gałązkami i na nich powiesiła woreczki nadając całości nieregularna linię.  Wiem, że to banalne, ale taka dekoracja bardzo mi się podoba. Kominka jednak nie mam, a żaden mebel nie kwapi się, żeby stać się jego imitacją. Ale od czego jest internet.


  Nie wiem czy pamiętacie jeden z odcinków "Teorii Wielkiego podrywu", gdzie pojawił się idealny dla mnie kominek z kartonu. Zmniejsza on ryzyko pożaru do zera i jest łatwy w montażu. Jest dość zabawny, ale nie wiem czy ten pomysł  jest odzwierciedleniem tego czego poszukuję. 

http://bigbangtheory.wikia.com/wiki/The_Santa_Simulation

   Nie chciałabym jednak rezygnować z mojej wolnej przestrzeni dlatego bardziej odpowiednia byłaby dla mnie konstrukcja, która mogę powiesić na ścianie lub drzwiach, ponieważ nie zajmuje tyle miejsca co kominek. Ostatecznie zdecyduję się chyba na drzwi, na których za pomocą sznurka stworzę zarys choinki. Na tych konturach, ozdobionych sztucznymi gałązkami mogłabym powiesić woreczki. A jak będzie w rzeczywistości pokaże czas. 

Komentarze

  1. Swietny pomysł masz z tym kalendarzem!! Ja bym powiesiła te woreczki na szkielecie choinki z drutu lub coś w tym rodzaju!

    OdpowiedzUsuń
  2. Beautiful, Yvonne! Hello from Montreal, Canada. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…