Przejdź do głównej zawartości

Jak zapakować prezenty



  Uwielbiam pakować prezenty. Zajmuje mi to mnóstwo czasu i nie zraża mnie fakt, że  w ciągu kilku sekund cała misternie konstrukcja zamienia się w strzępy materiałów. Tym razem moim motywem przewodniem jest Pingu. Nadszedł czas na zapakowanie maskotki, poduszki i literek. Skupię się głównie na pakowaniu trójwymiarowych literek, ponieważ pozostałe pomysły są bardzo łatwe w wykonaniu. Staram się aby prezenty były zapakowane z pomysłem i duszą.




PAKOWANIE TRÓJWYMIAROWYCH LITEREK 


Potrzebne materiały:
- kartonowe pudełko,
- dekoracyjny papier w wybranym kolorze (mój wybór padł na turkusowy),
- organza (zielona w opozycji do turkusowego papieru),
- dekoracyjne taśmy klejące( dwa rodzaje),
- klej lub taśma dwustronna,
- szary guzik,
- turkusowy sznurek lub włóczka,
- igła i nożyczki,
- wydruk z PINGU,
- trójwymiarowe literki,

Wykonanie:
1. Pudełko układamy na papierze, tak aby znalazło się mniej więcej na jego środku. Bez zbędnego mierzenia papier przycinamy w ten sposób, aby przykrył też wewnętrzne boki. Na dno przyklejamy prostokąt pasujący wymiarami do pudełka. Jako materiału mocującego używamy taśmy dwustronnej lub kleju. Ja zdecydowanie preferuję taśmę dwustronną.


2. Zewnętrzne boki i dno pudełka obklejamy kolorowankami, których rogi dekorujemy taśmą. Staramy się aby położenie poszczególnych obrazków było chaotyczne. Kolorowanki są dodatkowym elementem, które dziecko może wykorzystać do zabawy. Do prezentu można dołączyć flamastry.


3. W pudełku układamy literki. Przygotowujemy dwa szerokie pasy organzy, które lokujemy w ten sposób aby supeł, który utworzymy za pomocą sznurka znalazł się przy jednym z krótszych brzegów. Końce zawiązujemy sznurkiem lub włóczką. Przez dziurki guzika przewlekamy kilka razy turkusową włóczkę i mocujemy do organzy. Kolor papieru i organzy nie jest przypadkowy i nawiązuje do kolorystyki którą wybrałam do stworzenia literek. 





PAKOWANIE PODUSZKI 

  Wybrałam papier identyczny jak w przypadku literek, a zamiast wstążki zdecydowałam się na  włóczkę Red Heart Boutique Ribbons (ZAPRASZAM TUTAJ)


PINGU W CUKIERKU
 Tym razem zdecydowałam się na papier i organzę w kolorze turkusowym. 


Całość wylądowała w ogromnym worku. Na jego przedniej części z pomponów ułożyłam literę F. 


Komentarze

  1. Pięknie pakujesz te prezenty można się wiele nauczyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kiedyś też starałam się zapakować prezent.......po długich próbach... .......zdecydowałam się jedynie na papier!! !

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…