Przejdź do głównej zawartości

NieUDANY (jeszcze) eksperyment



     Włóczka Greta  Multi  (65% akryl, 35% wełna merino) pojawiła się w moich zapasach ze względu na fantastyczne zestawienie kolorystyczne. Wypatrzyłam ją w jednej z pasmanterii, a zakup został dokładnie przemyślany. Oznacza to, że nie kupiłam jej w tym samym dniu, a dopiero kiedy wymyśliłam dla niej konkretne przeznaczenie.  Przynajmniej tak wtedy myślałam. To moje konkretne przeznaczenie rozmyło się, kiedy włóczka czekała na swoją kolej, a ja chcąc skończyć bieżący projekt jak najszybciej wpadłam na kilka innych pomysłów.
  Wspominałam już kiedyś, że włóczki melanżowe to wielka tajemnica, a najczęściej pojedyncza nitka wygląda o wiele lepiej niż wydziergane oczka w gotowym wyrobie. Tak też zmieniał się mój zachwyt nad tego typu włóczkami. Kiedyś kupowałabym je namiętnie, później zauważyłam, ze tak naprawdę nie widzę dla nich innego przeznaczenia niż ścieg dżersejowy prawy. Warkocze giną w obfitej kolorystyce i szkoda czasu na doszukiwanie się ich w morzu barw wśród których skutecznie się maskują. 


  Pomyślałam o wykorzystaniu tej włóczki do stworzenia wzorów wrabianych. Zastanawiałam się jedynie, czy wykorzystać ją jako tło, czy jako wzór. Teraz to pytanie wydaje mi się śmieszne, ponieważ ciężko stwierdzić co tak naprawdę w robótce jest tłem, a co wzorem, czyli każdy wybór byłby równoważny. 
  Na ściągacz wybrałam czarną włóczkę z metaliczna nitką. Zanim jednak postanowiłam, że zabiorę się za czapkę, zrobiłam próbkę wzoru z myślą o rękawiczkach. Przyznam, ze nawet zaczęłam robić pierwsza rękawiczkę w inny sposób niż dotychczas czyli jedynie za pomocą trzech drutów. Ponieważ jednak nie rozwiązałam jeszcze problemu uskoku wzorów w momencie zaczynania kolejnego okrążenia postanowiłam porzucić projekt na rzecz czapki. 


  Włóczka tworzy ciekawy wzór, jednak kolor czarny mocno ją przygasił. Problemem jest też różnica grubości obu włóczek. Postanowiłam nie pruć, a jedynie dać odpocząć robótce do momentu aż postanowię co chce zrobię dalej. Myślę głównie o zmianie włóczki z czarnej na szarą. Co sądzicie o tym pomyśle? Zastanawiam się też nad zmianą przeznaczenia robótki, ale to wymaga głębszych przemyśleń :)



Źródła zdjęć:
Włóczka Midnight: http://www.poundstretcher.co.uk/midnight-double-knit-yarn
Włóczka Greta Multi: http://zamotane.pl/pl/p/Greta-Multi-kolor-wrzos%2C-fiolet%2C-sliwka%2C-turkus%2C-dzinsowy%2C-nr-338/4813



Komentarze

  1. Jak dla mnie takie zestawienie kolorystyczne jest bardzo udane. Na pewno "przejrzyście" byłoby, gdybyś połączyła kolorową włóczkę z szarą lub białą. To co zrobiłaś do tej pory, bardzo mi się podoba. Rękawiczki, komin, czapka, spódnica - takie rzeczy widzę z tego, co zaprezentowałaś :)
    Powodzenia! Czekam na więcej :)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  2. inna grubość włóczek to faktycznie problem, ale zestawienie z kolorem czarnym daje kolorom wyrazistości - no może tylko czarny powinien być czarny bez upiększeń i błysków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje. Musze zrezygnować z tej konkretnej czarnej włóczki. Dziękuję za pomoc.

      Usuń
    2. a mnie się podoba ten błysk ;) i pomysł Yellow Mleczyk ze spódnicą - też mi się podoba :)

      Usuń
  3. Czarny matowy lub bardzo ciemny popiel, co czasami jest lepsze. I spódnica :)
    to taka moja wizja po pierwszym spojrzeniu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest bardzo udany i dla mnie też inspirujący eksperyment. Włóczkę czarną (a może granatową) dałabym jednak gładką i podobnej grubości. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…