Przejdź do głównej zawartości

Szalik dwustronny metodą double knitting


DOUBLE KNITTING ?=? DZIERGANIE W OKRĄŻENIACH


 Pierwszy dwustronny szalik jaki dziergałam robiłam w okrążeniach. Kiedy w połowie pracy zorientowałam się, że to nie jest metoda double knitting postanowiłam kontynuować czując delikatną porażkę. Jak mogłam przeoczyć tak ważną technikę? Najśmieszniejsze w całej sytuacji okazało się to, że czytałam o double knitting w tym samym dniu kiedy zaczynałam dziergać i myślałam, że moje rozumowanie było poprawne. Postanowiłam, że przy kolejnej okazji przetestuję  pominiętą metodę. Odpowiadając na wyżej postawione pytanie stwierdzam, że dzierganie w okrążeniach i double knitting nie są SYNONIMAMI. Jeśli się mylę wyprowadźcie mnie z błędu. 



POCZĄTEK ROBÓTKI

  Poznałam trzy techniki rozpoczynania robótki w przypadku double knitting. 
 Pierwsza z nich zakładała rozpoczęcie robótki w pierwszym kolorze i przerobieniu kilku rzędów, a następnie dołączeniu drugiego koloru (kłębek w pierwszym kolorze odkładamy chwilowo na bok) i przerobieniu takiej samej ilości rzędów. Następnie konieczne jest sprucie początku robótki wykonanego w pierwszym kolorze i nabranie wolnych oczek na drut. Robótka w tym momencie zostaje złożona na pół, a oczka z dwóch końców, znajdujące się na dwóch drutach nabrane naprzemiennie na trzeci drut. 
  Druga metoda zakłada przerobieniu osobno kilku rzędów w pierwszym kolorze i osobo w drugim kolorze. Następnie przykłada się dwie części robótki do siebie, tak żeby oczka prawe znajdowały się na zewnątrz i przy pomocy trzeciego druta nabiera się je naprzemiennie. Druga metoda wymaga zszycia robótki na początku.  


  Trzecia metoda, którą tym razem zastosowałam została opisana TUTAJ.




KONIEC ROBÓTKI ŚCIEG KITCHENER (ZAPRASZAM TUTAJ)

   Kiedy uda się już przebrnąć przez wyznaczoną liczbę rzędów czas na ostatnie szlify. To jedna z bardziej przyjemnych chwil. Aby wykonać etap łączenia oczek poprawnie należy rozdzielić oczka tak aby na dwóch drutach znalazły się odseparowane dwa kolory. Następnie łączymy za pomocą igły i nitki jednego koloru dwie warstwy. Dokładny opis znajduje się TUTAJ.




WYBÓR WZORU

  Tak jak zaplanowałam tylko końce szalika są bogate we wzór, natomiast środek to pojedyncze oczka kontrastowego koloru na jednolitym tle. Ponieważ dawno nie tworzyłam szalika metoda double knitting często się myliłam i zdarzało się, że moje oczy nie potrafiły odczytać wzoru spośród naprzemiennie ułożonych oczek. Prucie oczek w przypadku tej metody jest zniechęcające. Ale efekt końcowy wszystko wynagradza.




DANE TECHNICZNE

  Cały szalik powstał przy pomocy nitki podwójnej. Wybrałam druty proste 4 mm. Na początku nabrałam 26 oczek w kolorze różowym, a następnie dodałam 24 oczka w kolorze czarnym. Oczka brzegowe przerabiałam w każdym rzędzie zmieniając za każdym razem kolor. 
  Wymiary gotowego szalika 18 cm x 150 cm.



Czapka do kompletu (ZAPRASZAM TUTAJ)



Komentarze

  1. Świetny komplet! Chyba nie dałabym rady tyle nitek opanować.... ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Szalik będzie stanowił wspaniały komplet z czapką. Jest piękny, zarówno wzór, dobór kolorów, jak i wykonanie. Szalenie mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteś moim guru. Pełen podziw. Komplecik świetny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny komplet a w szczególności na uznanie zasługuje szalik wykonany metodą double knitting.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Można też nabierać oczka od razu dwoma kolorami, wtedy tworzy się fajny, gruby brzeg, z dwóch warstw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tej metody nie znałam. Dziękuję za poradę :)

      Usuń
  6. Próbowałam ......i .......się zaplątałam.. . "synonimem" mojego zapału po kilku podejściach jest próba odzyskania równowagi psych-technicznej!! ! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Złap za druty i zajrzyj do wcześniejszych wpisów, a odzyskasz równowagę :):):)

      Usuń
  7. Szalik - cudo. Świetnie się prezentuje w komplecie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…