sobota, 28 listopada 2015

Szalik z warkoczami




NOWY POMYSŁ NA SZALIK


  Po stworzeniu czapki (ZAPRASZAM TUTAJ) z wzorami warkoczowymi i oczkami zdejmowanymi postanowiłam pójść bardzo prostą droga i stworzyć do kompletu szalik przy pomocy oczek zdejmowanych. Nabrałam na druty kilkadziesiąt oczek i zaczęłam przerabiać ściągacz pojedynczy przerabiając oczka prawe z każdej strony tak jak oczka zdejmowane. Efekt był taki, że zaczęłam tworzyć szalik dwustronny w tempie ślimaczym. Nie zachwyciłam się tym nowym pomyłam. Nie był ani odkrywczy ani efektowny. Mój zamiar stworzenia szalika o pięknych prawych oczkach zderzył się twardo z rzeczywistością. Doszłam do wniosku, że tylko oczka zdejmowane prawe rozdzielone ściegiem dżersejowym lewym (ZAPRASZAM TUTAJ), daje spektakularny efekt. 

   Na zdjęciu ściągacz z oczek zdejmowanych. Ktoś widzi ściągacz?
W wyniku zdejmowania oczek nastąpiło zbicie ściegu i utworzenie robótki dwustronnej. PRUCIE !:)! Może zastosowanie oczek zdejmowanych z jednej strony daje lepszy efekt.


SZYBKA KONSULTACJA

  Nie toleruję byle jakich robótek, lubię jak mają duszę. Mimo, że miałam wykonać prosty szalik, postawiłam pokazać wzór w jaki zaopatrzyłam czapkę i zasugerować osobie zamawiającej, że być może szalik zaopatrzony w takie same warkocze będzie się ładnie komponował w komplecie. I udało się dostałam wolną rękę. 



DYLEMATY

  Zaczęłam zastanawiać się który wybór będzie najlepszy. W pierwszej wersji zakładałam ozdobienie brzegów szalika połówkami warkoczy. Przez środek szalik miał przebiegać cały warkocz, odseparowany od brzegów oczkami zdejmowanymi i ściegiem dżersejowym lewym. Jednak bardziej do gustu przypadł mi drugi pomysł. Otóż brzegi ozdobiłam oczkami zdejmowanymi, rezygnując z falistego kształtu. Dodatkowo umieściłam taki sam wzór pomiędzy dwoma warkoczami. 

JAK TO JEST Z TYM ŚCIĄGACZEM?

  Kiedy już miałam wszystko zaplanowane, zaczęłam robić szalik wprowadzając motyw i rezygnując ze ściągacza. Nawet stwierdziłam, że dorobię go na końcu, ale brakowało mi tej harmonii na początku robótki, kiedy krzyżowane oczka zostają okiełznane. Dlatego sprułam początek nabrałam 31 oczek i przerobiłam kilka rzędów ściągaczem. Następnie dodałam 10 oczek, tak aby szerokość  po krzyżowaniu oczek został bez zmian i zaczęłam wprowadzać schemat warkoczy. Kiedy zbliżyłam się do końca pracy przed zrobieniem ściągacza zmniejszyłam liczbę oczek do 31.  Dzięki temu robótka ma takie same wymiary na całej długości. Pozostało mi napięcie szalika i uwieńczenie sukcesu.


WYMIARY SZALIKA 18 CM X 158 CM


ŹRÓDŁO WZORU WARKOCZOWEGO

"400 splotów na drutach"






10 komentarzy:

  1. Iwonka piękny! Właścicielka będzie zadowolona gwarantuję. Czy szaliki wracają do mody? Ja właśnie wydziergałam komplet czapka i szalik w kolorze szmaragdowym ale mój będzie z frędzlami:) Uwilbiam Twoje prace, bardzo dopracowane w każdym szczególe. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny szalik i kolor:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny komplecik. Bardzo mięsisty, plastyczny jest ten warkocz. I kolor słodki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny kolor i wykonanie takie idealne ... szkoda ze ja nie umiem nic a nic z robótek na drutach ... pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudownie piękny ten szalik i czapka też super :-]

    OdpowiedzUsuń
  6. Komplecik piękny!
    Mam tą książkę, jest świetna, ale strasznie małe schematy są

    OdpowiedzUsuń
  7. Może zamówić u Pani szalik i czapkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry :), wykonuje rzeczy na zamówienie. Prosze pisać na ivanescence@tlen.pl :) Pozdrawiam Yvonne

      Usuń