wtorek, 10 listopada 2015

Wzór, który nie znudził mi się od lat



 Sama jeszcze nie wiem co wyniknie z mojego machania drutami. Przyznam, że zamarzyłam o dłuższym, luźnym sweterku z krótkim rękawem. Ponieważ zasoby włóczki pozwoliły mi na takie marzenie, nie wahając się długo chwyciłam za druty 6 mm. Wybrałam wzór, który niezmiennie podoba mi się od wielu lat. Zobaczyłam go kilka lat temu w jednej z gazet i mimo że wtedy nie miałam pojęcia jak go wykonać, kupiłam numer w nadziei, że możne kiedyś się uda. I nie myliłam się. Za wzorem przemawia to, że jest powtarzalny, nieskomplikowany, a przy tym unika zazębiania. Jego tło (ścieg dżersejowy lewy) sprawia, że  poszczególne warkocze są płynnie odseparowane, a oczka zdejmowane wyraźnie uwypuklone. Jest minimalistyczny i schludny. Mimo wszystko jest też pracochłonny, a wszystko  z powodu licznego krzyżowania oczek. Uważam jednak, że efekt jaki dają wszystkie zabiegi są warte całej pracy. Jednym słowem jest to wzór idealny do stworzenia narzut i poduszek i być może też idealny do stworzenia sweterka.


  Na drutach mam jedynie 78 oczek z czego dwa oczka to oczka brzegowe. Ponieważ moje druty o wybranym numerze są bardzo długie, nie jestem zmuszona do pracy z drutami z żyłką. Oczywiście jeśli mój pierwszy plan nie powiedzie się, znajdę dla wzoru inne zastosowanie. Na pewno nie będę pruć robótki, ponieważ wzór za bardzo mi się podoba. Oprócz rozważań nad przeznaczeniem projektu mam tez inne dylematy. 


 Moje uwagi dotyczą rozmiarów splotu. Włóczka jest na tyle gruba, że zmuszona byłam wybrać druty 6 mm. Oczka zdejmowane same w sobie są bardzo długie, co w połączeniu z tą włóczka mogłoby przytłaczać masywnością.  Jednak płynny kształt splotu pozwala tego uniknąć. Jak jednak wzór będzie wyglądał na całym fragmencie to czas pokaże. Nie chciałabym zginać w tym sweterku i mam nadzieje, że wzór mnie nie przytłoczy.
 Zastanawiam się czy kiedyś nadejdzie dzień w którym zaopatrzona w nieograniczoną ilość włóczki danego koloru, będę mogła bezproblemowo dziergać.
  

13 komentarzy:

  1. Oh! :o Moja szyja chyba potrzebuje kominka w takim wzorze! :D Ależ to pięknie wygląda!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny.A gdzie ewentualnie można znalezć ten wzór.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór pochodzi z wydania specjalnego Sandry "Dzieci i dzieciaki. Delikatne dzianiny dla dzieci." 1/2009

      Usuń
  3. Świetny jest. Rozglądałam się za podobnym. Czy ewentualne zamieszczenie wzoru będzie nadużyciem ?
    Proszę o opis , bo pisze Pani "oczka zdejmowane " ????? :((
    Pozdrawiam
    Dana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczko zdejmowane przerabia się w co drugim rzędzie. Dzięki temu jest ono wydłużone i zajmuje 2 rzędy. W sprawie wzoru proszę pisać ivanescence@tlen.pl :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. aaaa...dodam , że zaglądam....zaglądam i podziwiam : wzory norweskie , warkocze , szale z kapturami itd
    Cudeńka !!
    Dana

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny wzór. I już zapragnęłam mieć długi sweter w tym wzorze. Przód i tył na pewno, a nad rękawami bym się zastanowiła :) Trzymam kciuki za szybkie postępowanie projektu :)
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj śliczny!!! A gdzie mogłabym go znaleźć? Byłby świetny do kamizelki którą właśnie chcę zacząć robić :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór pochodzi z wydania specjalnego Sandry "Dzieci i dzieciaki. Delikatne dzianiny dla dzieci." 1/2009

      Usuń