niedziela, 20 grudnia 2015

Pracuję nad czapkami


GRANAT I KREM



   Zabrałam się za prace nad kolejnymi czapkami. Na początek wybrałam moje ulubione zimowe kolory czyli granat i krem oraz wzory wrabiane w okrojonej wersji. Zastąpienie bieli kolorem kremowym neutralizuje ostry kontrast pomiędzy barwami i sprawia, że rzeczy wydają się przyjemniejsze. 
    Wybrałam wór bardzo łatwy i powtarzalny, który zastosowałam też w jednym z woreczków kalendarza adwentowego (ZAPRASZAM TUTAJ). Postanowiłam, że zakończenie czapki będzie białe.


Wzór wrabiany 
 liczba oczek podzielna przez 4


PIERWSZA PĘTELKA

  Przyznam się, że dopiero w tym roku nauczyłam się poprawnie wykonywać pierwszą pętelkę, którą nabieramy na drut w momencie rozpoczynania naszej robótki. Do tej pory nawijałam w dość niesprecyzowany sposób pierwsze oczko, które było trudne do okiełznania w pierwszym etapie pracy. W dodatku mam nadal niezdrowy nawyk nabierania pierwszego oczka moim starym sposobem. Zapewne minie trochę czasu nim go wykorzenię. A pierwsza pętelka naprawdę nie jest trudna do nabrania. Żeby było śmieszniej, dopiero kiedy sięgnęłam po szydełko rozszyfrowałam tajniki pierwszego oczka. 



PRUCIE

 Początkowo postanowiłam, że moja czapka z wzorem wrabianym będzie miała kształt worka, ale zdecydowanie dłuższa cześć biała wyglądała nienaturalnie w połączeniu z fragmentem gdzie wzór jest wrabiany. Zaburzenie proporcji nakazało prucie. Tym sposobem skierowałam się ku klasycznemu rozwiązaniu. Czapka czeka jeszcze na zszycie, powciąganie nitek i pompon.



CZAPKA NUMER II



 Zaszalałam odrobinę z kolorami. Mimo wszystko wyszła czapka mocno przyprószona śniegiem - Królowa Śniegu. Zanim postawiłam na prezentowane zestawienie kolorystyczne czapka miała być w całości kremowa. Wykonałam już nawet ściągacz, ale wtedy wpadłam na nowy pomysł, który chciałam jak najszybciej zrealizować. Połączyłam wiec dwie nitki, znacznie różniące się grubością i obserwowałam jaki efekt dają powstające oczka. W celu stworzenia mojej Królowej Śniegu wybrałam druty 6 mm i wzór perłowy.



PERYPETIE PRZY REDUKOWANIU

  Bardzo chciałam aby zakończenie czapki nawiązywało do wzoru całości. Dlatego z kilku propozycji wybrałam optymalne w którym ciężko zauważyć, gdzie nastąpiła zmiana. Pozostało mi jeszcze szycie, wciąganie nitek i pompon.



16 komentarzy:

  1. Super czapki, kremowo granatowa śliczna - super połączenie. Wzór pomimo, ze prosty prezentuje się świetnie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie śliczne te czapeczki:Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe czapki :-) Pierwsza podoba mi się najbardziej :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tez mam problem z pierwszym oczkiem ! Super czapy ! Spokojnych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam sentyment do wzorów wrabianych, więc ta pierwsza czapka bardziej przypadła mi do gustu, ale druga tez fajna jest :D!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładne czapki. Świetny pomysł na czapkę przyprószoną śniegiem, na pewno kiedyś skorzystam :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne czapki
    pozdrawiam świątecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Amei conhecer o seu blog, já fiquei por aqui!!!Achei maravilhoso!!!
    Visite-me:http://algodaotaodoce.blogspot.com.br/
    Siga-me e pegue o meu selinho!!!

    Obrigada.

    Beijos Marie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Połączenie granatu z kremem jest świetne, wzór naprawdę ciekawy ! Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przypadła mi do gustu czapka z żakardowym wzorem. Świetna. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Feliz ano novo!
    Seguimos nossa caminhada na construção de um mundo mais justo, fraterno, humano, harmonioso e de doação.
    Todos somos promotores da Paz...que começa em nossos corações e se estende a tudo que nos rodeia!!!
    Obrigada por fazer parte da minha história de vida!
    UM ABENÇOADO 2016!!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Królowa Śniegu wręcz przepiękna! Nigdy nie łączyłam razem nitek, a efekt jest niesamowity!, możesz zdradzić, jak to wygląda od strony technicznej? Zwijasz jakoś te dwie nitki razem czy po prostu razem je przerabiasz? I jak dobierasz grubość drutów w przypadku takiego łączenia dwóch nitek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nitki łącze w trakcie pracy. Efekt "Królowej Śniegu" zawdzięczam nitkom różnej grubości. Rozmiar drutów wybieram metodą prób i błędów. Pozdrawiam

      Usuń
  13. Wspaniałe czapki. Granat z kremem po prostu "mniam". Chyba zrobię kamizelkę wg tego pomysłu dla mojego Smyka. Druga czapka też śliczna. Brawo za oko do kolorów i wzorów! Naprawdę z klasą!

    OdpowiedzUsuń
  14. Czapki przepiękne , ale ci się dzieje z niecierpliwością czekam na Twoje dzieła .

    OdpowiedzUsuń
  15. É Páscoa! Cristo está vivo, o túmulo está vazio, Ele ressuscitou!!! A mais bela festa dos Cristãos.
    Crentes no Amor de Deus Pai que nos deu seu Filho Jesus Cristo que permanece conosco pela força do
    Espírito Santos, seguimos nossa caminhada na construção de um mundo mais justo, fraterno, humano,
    harmonioso e de doação.
    Todos somos promotores da Paz!
    Feliz, Santa e Abençoada Páscoa.
    Um doce abraço, Marie.

    OdpowiedzUsuń