poniedziałek, 14 grudnia 2015

Szal z kapturem inspirowany filmem "Ki" (2011) z Romą Gąsiorowską





PIERWSZY RAZ



  kiedy spojrzałam na zdjęcie miałam wrażenie, że jest to szal z kapturem jednostronny. Wtedy też postanowiłam, że należy zobaczyć film, aby uzyskać więcej szczegółów. 
  Zapewniłam więc sobie przyjemny wieczór z ambitnym filmem. Nareszcie wyzwoliłam się od słabych wizji reżyserskich. Jak ugryźć ten film. "Ki" to opowieść...  no własnie o czym? O samotności?  O pospiechu? O zatrzymaniu w martwym punkcie?


FILM "KI"

  Ki to skrót od imienia Kinga i wszystko odbywa się w filmie jakby na skróty. Ki, Miko, Pio. Wydaje się, że bohaterka tak bardzo się spieszy aby zyskać jak najwięcej, że nie może ruszyć z miejsca. Inni trochę ją wykorzystują, ona trochę wykorzystuje innych. Tylko, że Ki ciągle wierzy w lepsze jutro i oczekuje, że inni ją zrozumieją, potraktują ulgowo. Tylko, że świat tak nie działa. Ciężko wymagać aby samotna matka zrozumiała singielke i na odwrót. Ki być może nie dojrzała do macierzyństwa, ale stara się jak najlepiej sprostać zadaniu. Po drodze trochę się gubi, ale w końcu postanawia postawić na siebie, wychodząc z założenia, że jeśli ona nie uwierzy w siebie to nikt tego nie zrobi.  





 Ki próbuje budować mosty, ale kiedy już jest na drodze ku lepszemu, mosty wokół niej, które wydawały się trwałe sypią się jak domki z kart, a ona znów kreci się bezcelowo. Ki rozpacza, ale wewnętrznie, na chwile się załamuje, upada pozbawiona sił, ale za chwile wstaje. I znów próbuje przyspieszyć. Czy dostrzega wszystko za późno czy też inni nie dają jej szansy. "Ki" to film o samotności w tłumie i coraz większej potrzebie izolacji od otoczenia. Tylko dlaczego? Ja znam odpowiedź a Ty?

WRÓĆMY DO SZALIKA





  Okazało się, że szalik i kaptur są dwustronne. Rozpoczęłam wiec od zrobienia szalika. Z każdej strony jest taki sam, a do jego stworzenia wykorzystałam sześc kolorów. Osiągnął długość dwóch metrów.



KAPTUR

  Wykonywałam osobno i jest dwustronny. Ma wzór identyczny jak szalik. Nie ma znaczenia która strona jest prawa a która lewa, ponieważ zszyłam wolne oczka nie ma tu widocznych szwów. Na zakończenie zrobiłam z przodu bordową plisę.






SZYCIE

  Szalik z kapturem połączyłam za pomocą szydełka. A całość uwieńczyłam pomponami. 





35 komentarzy:

  1. Podziwiam talent, cierpliwość i samozaparcie! ja pewnie rzuciłabym w połowie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nowe projekty potrafią uskrzydlić. Wprawdzie praca była mozolna i wymagała samozaparcia, ale zdecydowanie było warto.

      Usuń
  2. Ale piękny! Połączenie kolorów jest rewelacyjne! Całość cudowna! Bardzo mi się podoba ☺

    OdpowiedzUsuń
  3. R E W E L A C J A !!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Filmu nie widziałam ale komplet jest wspaniały :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny, wspaniały. Inspiracja pięknie "przekuta" w dzieło sztuki. Całość przyciąga wzrok i zwraca uwagę. Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przestajesz mnie zadziwiać Iwonko, popieram Basie Z piękne połączenie kolorów, a jeszcze dwostronny! Moja Kaśka też mówi że jest Mega fajny:)

    OdpowiedzUsuń
  7. GENIALNY !!!!!!!!!!!!!!!
    Jestem pod wrażeniem samej robótki jak i precycji wykończenia i połączeń!

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudo! Wspaniały szal z kapturem - cudne kolory i świetny wzór. Podziwiam Cię z całego serca.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniały! Twoja wersja kolorystyczna podoba mi się nawet bardziej niż oryginał.
    Filmu nie oglądałam ale Twój opis mnie zainteresował.

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczna robótka, bardzo pracochłonna, więc tym bardziej Cię podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Rewelacja, w mojej ocenie twoje wykonanie lepsze od oryginału. Podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Niesamowity!! Jesteśobłędna, ja bym dawno taką dłubaninę rzuciła w kąt.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziewczyno kiedy to wszystko robisz ? Śpisz czasami ??
    Rewelacja !!!!
    Pozdrawiam
    Dana

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie ,,, bardzo pracochłonne , pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  15. Jesuuu jestes genialna! czy mogłabys odsprzedac wzór? I jakiej włoczki użyłaś? Bo ja chyba taki pragnę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jest piękny! Warto było włożyć tyle pracy do uzyskania takiego efektu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Coraz bardziej mnie zaskakujesz! :) Nie mogę się napatrzeć!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piekna robota!!! Mam wrazenie ze aktorka ma ten Twoj szalikokaptur !!! Oczy mi sie blyszcza na Twoje robotkowe dziela i sama bym chciala taki sobie zrobic. Moze wysuplam troche czasu zima :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. .......być może izolacja sprawia iż ciepło wolniej ucieka .....czasem przystaje w pamięci a czasem pozwala zebrać siły odlecieć tylko na chwilkę tylko na " wyspę" ....... Albo po prostu "być"!! !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odnoszę wrażenie, że Ki w przeciwieństwie do innych nie izoluje się, ale jest to prawdopodobnie spowodowane obecnością w jej życiu Pi. Inni natomiast chcą izolować ją. Nie daj się dziewczyno ;) Ki hojnie obdarowuje innych obowiązkami, żyje dla dwojga - za trojga i stara się rekompensować sobie życie. Ja trzymam za nią kciuki, bo Ki nigdy się nie podda. Ciepło niech zatrzyma dla siebie i dla Pi. Więcej osób w jej otoczeniu jest gotowa karmić się tym ciepłem, które ona tak skrupulatnie i z trudem kumuluje, niż podarować odrobinę swojego, a przecież to tylko ciepło, chociaż w perspektywie filmu, można rzec aż ciepło.

      Usuń
    2. Naturalnie zgadzam się........ Gdyż "wszystko w jej życiu KiPi" pazdrawiam! !!

      Usuń
    3. Zlepek słów jest trafny, problem w tym, ze popełniłam błąd we wpisie. Ki do swojego syna mówi Pio, a nie Pi. Niemniej jednak "KiPi" to idealny podtytuł.

      Usuń
  20. Szacun!!! Ręce mnie bolą na samą myśl o tych drobnych wzorkach. Żeby to w jednym egzemplarzu, ale to jest przecież szalikokaptur X 2!!!
    Zatem PODWÓJNY SZACUN !!!
    Roma Gąsiorowska ma nakrycie głowy zrobione maszynowo.
    Wiesz, co? POTRÓJNY SZACUN, to też za mało!
    Jesteś po prostu NIESAMOWITA!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za docenienie projektu :)

      Usuń
  21. Świetna robota z tym szalem i super odtworzyłaś wzór z filmu. Od dawna chodzi mi po głowie szal z kapturem jako uzupełnienie płaszcza, który nie ma stojącego kołnierza. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem pod wrażeniem tego dzieła. Ośmielę się twierdzić, że kolorystyka dobrana trafniej niż w filmowym pierwowzorze. Mnie lenistwo by nie pozwoliło na taki majstersztyk. Jak pomyślę o przewlekaniu tych wszystkich niteczek z tyłu roboty... Chapeau bas!

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudny i cudowny! Pełen podziw publiki ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za docenienie projektu :)

      Usuń