niedziela, 22 maja 2016

Bukiet ze skarpetek - pomysł na prezent




OD POMYSŁU DO REALIZACJI

 Dzisiejszy wpis można zaliczyć do cyklu "lubię robić niespodzianki". Prezent powstał spontanicznie i muszę przyznać, że najlepiej wychodzą mi pomysły na ostatnią chwilę. Dużą pomocą w tego typu projektach są zachomikowane zapasy. Istnieje lista rzeczy, których należy się pozbywać i lista rzeczy, które uratują z opresji. I jedne i drugie spełniają istotne funkcje. Wyrzucanie oczyszcza, a gromadzenie rozwija pomysłowość.
 W moim projekcie dążyłam do zdominowania dwóch kolorów: białego i niebieskiego. Początkowo chciałam kupić styropianowa kulę, która miała imitować balon z imieniem. Zapewne  ten projekt doczeka się kiedyś realizacji, ale tym razem postawiłam na mniejsza formę.



POTRZEBNE MATERIAŁY

Do dzisiejszego projektu niezbędne będą:
- 9 par skarpetek (liczba zależy od rozmiarów doniczki, skarpetki zwijane są pojedynczo),
- biała doniczka (ewentualnie blaszane wiaderko),
- seledynowa organza,
- styropianowe jajko pasujące rozmiarami do doniczki, 
- patyczki do szaszłyków,
- białe i czerwone wstążki (do zamocowania skarpetek na patyczkach do szaszłyków),
- czerwone wstążki do zablokowania guzików na patykach, 
- 3 guziki w kształcie piłki nożnej,
- wydruk imienia (najlepiej na niebieskim papierze),
- nożyczki,
- biała nitka,
- białe papierowe serwetki,

WYKONANIE
Zabieramy się do pracy:

SKARPETKI W ROLI GŁÓWNEJ

1. Skarpetkę zwijamy w rulon (dążymy do kształtu róży) zawiązujemy wstążką i osadzamy na patyczku. Czynność powtarzamy osiemnaście razy. 

Skarpetki zwijałam od mankietu, wywijając delikatnie jeden z dłuższych brzegów. Patyczki wsuwamy ostrożnie, aby nie uszkodzić skarpetek. 


SUBTELNA DONICZKA

2. Do doniczki wkładamy organzynę. Na niej umieszczamy styropianowe jajko, które blokujemy białymi papierowymi serwetkami. Wbijamy skarpetkowe kwiaty w wybrany sposób.

Wybrałam doniczkę w neutralnym kolorze, która nie odwraca uwagi od bukietu.


CHŁOPIĘCY AKCENT

3. Wbijamy trzy patyczki pomiędzy którymi rozwieszamy imię. Na szczycie umieszczamy piłkarskie guziki, które blokujemy kokardkami. 

Ja wydrukowałam imię na niebieskim papierze w odwróconych trójkątach równobocznych. Igłą przebiłam otwory przez które przeciągnęłam białą nitkę i zawiązałam do patyczków. Dodatkowo wydrukowałam na niebieskim papierze motylka i przykleiłam do doniczki. GOTOWE






8 komentarzy:

  1. Świetny i kreatywny pomysł! :D
    Pozdrawiam serdecznie! ;)
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajny pomysł. W życiu bym nie wpadła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł i wykonanie !! Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny bukiet :) Piłka nożna bardzo chłopieca :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W życiu nie wpadłabym na taki pomysł. Rewelacja! :)

    OdpowiedzUsuń