niedziela, 1 maja 2016

Czapeczka krasnal i buciki


 POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI 

 Tym razem powracam do dziergania rzeczy przy których stawiałam pierwsze kroki w dziedzinie robótek na drutach czyli ubranek dla niemowlaków. Pokusiłam się o wykonanie czapeczki i bucików. Są to robótki szybkie pod warunkiem, że nie zalicza się prucia (co u mnie jest niemożliwe). Mam wrażenie, ze gdybym wykonała daną robótkę w pierwszym podejściu pomyślałabym, że coś jest nie tak. 

CZAPECZKA KRASNAL

  Tak i w tym przypadku prułam najpierw czapeczkę, ponieważ nie podobały mi się kolory pasków, oprócz widocznych na zdjęciu wprowadziłam kolor zielony co nie komponowało się z pozostałą kolorystyką. Z żalem musiałam zniszczyć dotychczasowe efekty, które kłóciły się z moją estetyką. Czasem żałuje, że robótki na drutach nie należą do tych ekspresowych. 
  Zastanawiałam się czy nie wykonać dłuższej czapki, ale ostatecznie zdecydowałam, ze byłaby to przesada. 


DANE TECHNICZNE CZAPECZKI KRASNAL

  Czapeczka krasnal powstała na drutach prostych 3 mm co wiązało się z szyciem i wciąganiem dużej liczby nitek. Największym wyzwaniem było idealne szycie, aby uniknąć efektu schodków pomiędzy paskami. Wykorzystałam nitkę pojedynczą włóczki szarej i niebieskiej oraz podwójną koloru morskiego. Całość uwieńczył niebieski pompon.



BUCIKI

  Kiedy nadeszła pora na buciki okazało się, że nabrałam za dużo oczek. Ponieważ zweryfikowałam to już na etapie mankietu nie musiałam pruć zbyt wiele. W przypadku bucików wykorzystałam kolory, które użyłam do zrobienia czapeczki z tym, że zdominowałam kolor niebieski. Jako delikatna ozdobę zaplotłam warkoczowe dwukolorowe sznureczki.



DANE TECHNICZNE BUCIKÓW

  Buciki ze sznureczkami powstały na drutach prostych 3 mm z wykorzystaniem  pojedynczej nitki włóczki szarej i niebieskiej oraz podwójnej morskiej. Ponieważ nie musiałam zszywać pasków i dbać o ich dokładne pokrywanie się szycie poszło sprawnie.




RÓŻNE NITKI

  Tworzenie z włóczek o różnej grubości wiąże się u mnie z obawą, że różnica w oczkach będzie widoczna co zepsuje finalny efekt. Całe szczęście tym razem udało mi się dobrze pokombinować z ilością nitek i mogę zaliczyć projekt do udanych. 



11 komentarzy:

  1. Uroczy komplecik :) Piękne kolorki dla maluszka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny komplet :-) Piękne kolory.
    Zauroczyły mnie buciki - są słodkie :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przecudny komplecik. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeuroczy komplecik:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny komplecik! A z tym prucie to mam tak samo, czasami to już mi ręce opadają że nie mogę nic wydziergać za pierwszym razem☺

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest genialny! :) Piękne buciki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczny komplet :) Czapeczka mnie zachwyciła! Fajnie połączyłaś kolory, jest spokojnie, stonowanie ale nie nudno.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czapka i buciki są cudowne.Piękne kolory.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Słodki krasnoludzki komplet w pięknych dzieciaczkowych kolorkach. Fajnie to wymyśliłaś. Pozdrawiam wiosennie!

    OdpowiedzUsuń