Przejdź do głównej zawartości

Dekoracje na ślub i wesele DIY

 Przepis na niepowtarzalne i własnoręczne wykonane dekoracje z duszą na ślub i wesele. Wystarczy pomysł i niewyszukane materiały. Przedstawiam Wam moje pomysły. Zaczynamy

Fot. Maciej Terpiński


1. MAŁE KOPERTY Z INICJAŁAMI 

Fot. Maciej Terpiński

Potrzebne materiały: blok techniczny, szary papier, dziurkacz, wydruk z inicjałami, koronkowe wstążki, sznurek, drewniane spinacze;

Wykonanie: odrysowujemy szablon, na tylnej ściance przyklejamy inicjały, za pomocą dziurkacza robimy otwory, przez które przeciągamy wstążkę, koperty mocujemy za pomocą drewnianych spinaczy do sznurka.

Dodatkowe informacje: moje koperty posłużyły do dekoracji altany. Sznurek rozciągnęłam w  czterech "okienkach".



2. DEKORACJA STOŁU (altana)

Fot. Maciej Terpiński

Potrzebne materiały: biały obrus z ozdobnym brzegiem, korki, wydruk z cytatami, blok techniczny, taśma dwustronna, dekoracyjnie złożone serwetki, papierowe motyle, koraliki, pistolet do kleju, pojemniki po świecach, styropianowe kule, sztuczne kwiaty, kieliszki do wina;

  
Wykonanie: 
  • korki grupujemy po trzy i  nacinamy do połowy, w nacięciu umieszczamy kartkę z cytatem, który drukujemy na kartkach z bloku technicznego,
  • wybieramy sposób w jaki chcemy złożyć serwetki, jedne z nich (z ukośną kieszonką) dekorujemy papierowymi motylami (wycięte z bloku technicznego), a za pomocą kleju w pistolecie mocujemy koraliki, motyle przyklejamy do serwetek za pomocą taśmy dwustronnej,
  • w centralnej części stołu umieszczamy szklane pojemniki wypełnione korkami na których układamy styropianowe kule z kwiatami (mocowanymi za pomocą kleju na gorąco),
Dodatkowe informacje: Cytaty przeniosłam z zaproszeń ślubnych. Można je wydrukować na cienkim papierze, ale wtedy należy podkleić je grubszym. 

Fot. Maciej Terpiński


3. PTASZKI


Potrzebne materiały: blok techniczny, szablon ptaszków, łańcuch, sznurek, dziurkacz;

Wykonanie: przy pomocy szablonu odrysowujemy ptaszki, wycinamy otwory dziurkaczem i rozdzielamy oczkami łańcuszka; ptaszki mocujemy na wybranej konstrukcji za pomocą sznurka,


4. IMIONA


Potrzebne materiały: blok techniczny, szary papier, wydruk liter, koronka, klej, nożyczki, oczka łańcucha, sznurek, dziurkacz;

Wykonanie: drukujemy litery, które naklejamy na szare kółka, a te następnie na kartki bloku technicznego, którym nadajemy wybrany kształt; w przypadku imienia panny młodej naklejamy pod literę koronkę; poszczególne elementy łączymy za pomocą oczek łańcuszka i mocujemy sznurkiem do krat, 



5. INICJAŁY


Fot. Maciej Terpiński

Potrzebne materiały: blok techniczny, wydruk liter, koronka, klej, nożyczki, oczka łańcucha, sznurek, dziurkacz;

Wykonanie: postepujemy podobnie jak w przypadku imion,

6. PUDEŁKO NA KOPERTY


Potrzebne materiały: klej, taśma dwustronna, papier pakunkowy, papierowe motyle, pistolet do kleju, koraliki, nożyczki, nożyk, wstążka

Wykonanie: w pudełkach wycinamy otwory, pasujące do wymiarów pudełka piętra wyższego; przed sklejeniem obklejamy pudełka papierem pakunkowym; pudełko pietra najniższego powinno posiadać przykrywkę, której nie sklejamy; denka pudełek pięter wyższych rozcinamy i przyklejamy do wnętrza pudełka pietra niższego; w najwyższym pietrze wycinamy otwór na koperty; całość dekorujemy motylkami i koralikami, a na końcu przewiązujemy wstążką;




Fot. Maciej Terpiński



Komentarze

  1. Bardzo fajne pomysły. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne ! .....takie naturalne a jednocześnie demoniczne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne są te dekoracje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne! gratuluje i pomysłu, i tak starannego wykonania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne te dekoracje i piękne wykonanie ! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne pomysły ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…