czwartek, 5 maja 2016

Jak krzyżować oczka bez użycia drutu pomocniczego

   Pokazywała już jak krzyżować oczka z użyciem drutu pomocniczego (ZAPRASZAM TUTAJ). Jednak kiedy tylko mogę omijam drut pomocniczy. Dzieje się tak w przypadku kiedy mam mała liczbę oczek do skrzyżowania np. 2 x 2, 3 x 3, 4 x 4.


Sprawdź czy się uda :)




KRZYŻOWANIE OCZEK NA PRZYKŁADZIE WARKOCZA NA 6 OCZEK




1. Kiedy dojdziemy do momentu gdzie będziemy krzyżować oczka na warkocze trzy oczka (3 o. p.) przekładamy bez przerabiania na prawy drut.



2. Przytrzymując kciukiem lewej dłoni trzy oczka, które zostały przełożone na prawy drut, ściągamy je umieszczając pod oczkami warkocza, które znajdują się wciąż na lewym drucie. Już w tym momencie mamy wygląd roboczy naszego warkocza.


3. Przytrzymując wciąż  luźne oczka kciukiem, przerabiamy oczka znajdujące się na lewym drucie. Zazwyczaj puszczam wolne oczka, kiedy przerobie pierwsze oczko lewego drutu. Można jednak przytrzymywać luźne oczka przez cały czas przerabiania oczek drugiej części warkocza.


4. Po przerobieniu oczek z lewego drutu przekładamy wolne oczka na lewy drut i przerabiamy. 



3 komentarze:

  1. Heh, ja nigdy nie używam drutów pomocniczych i robię mniej więcej tak, jak pokazałaś, tylko oczka nieprzerobione zdejmuję już po zrobieniu kolejnych. Szybko wtedy jedne zdjemuję, drugie nakładam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To był pierwszy sposób robienia warkoczy, jaki poznałam. Dopiero długo później zaczęłam używać drutu pomocniczego. Ale lubię go bardziej. Coś magicznego jest w tym przekładania oczek.

    Pamiętam też z dzieciństwa, że moja mama jako drutu pomocniczego używała zapałki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I ja lecę bez pomocy ale fajny filmik dziekuje!

    OdpowiedzUsuń