sobota, 14 maja 2016

Kapelusz


  Kapelusz stworzyłam na drutach prostych 4 mm z pojedynczej nitki brązowej włóczki (mieszanka wełny i akrylu). Zdecydowałam się na ścieg francuski, a pracę rozpoczęłam od zrobienia denka. Na dobry trop wpadłam dopiero przy drugiej próbie. 



  Pierwsza próba zrobienia kapelusza zakończyła się niepowadzeniem. Mimo poszukiwań instrukcji i analizie wielu zdjęć wciąż byłam daleko od postawienia milowego kroku. Początkowo próbowałam klasyczną czapkę przekształcić w nietypowy kapelusz. Niestety była to droga całkowicie błędna, a cały projekt zakończył się pruciem. 


  Postanowiłam się nie poddawać i zacząć wszystko od drugiej strony czyli od denka. Poszło mi zdecydowanie lepiej. Na kartce papieru narysowałam szablon i starałam się w taki sposób dodawać i odejmować oczka, aby otrzymać upragniony kształt. Prawie mi się to udało ;)


  Bardzo podobały mi się kapelusze zrobione na szydełku i nawet planowałam zamienić moje dotychczasowe narzędzie pracy, ostatecznie postanowiłam jednak pozostać przy dobrze znanych mi technikach. 


  Na samym końcu powstało rondo kapelusza w którym dla poszerzenia systematycznie dodawałam oczka. Zdarzyło mi się stworzyć dekoracyjny mini kapelusz dla kominiarza. Wtedy rondo wykonywałam zwiększając dwukrotnie liczbę oczek w co drugim okrążeniu. Rondo wyszło dosłownie falbaniaste i właściwie dwukrotnie za duże. Nauczona tamtym doświadczeniem nie popełniłam teraz tego samego błędu. 
 Kapelusz wykończyłam złotymi guzikami, które umożliwiają przypinanie ronda. Dzięki nim zyskujemy dwa kapelusze w jednym
 Wprowadziłam również elementy niebieskie, tworząc przy pomocy szydełka okrąg wokół kapelusza. Na samym końcu powstał dwukolorowy sznureczek, zabezpieczony guzikiem.







5 komentarzy:

  1. Jaki fajny i oryginalny ten kapelutek!!! Bardzo mi się podoba!!! Misiu jako model sprawdził się w 100%.
    Pozdrawiam i miłej niedzieli Ci życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kapitalny! :D
    Pozdrawiam serdecznie ;)
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały kapelusz :-) Wg mnie - doskonały :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń