Przejdź do głównej zawartości

Chciałam tylko spróbować czyli jak powstawały exploding boxes




 Zawsze podziwiałam kartki w kształcie pudełka, ale stwierdziłam, że nie jest to dziedzina w której się sprawdzę. Mimo wszystko nadszedł dzień, kiedy postanowiłam spróbować swoich sił. Na początek mojej przygody postanowiłam wykorzystać materiały dostępne w moim schowku.  I tak zgromadziłam duży blok techniczny z kolorowymi kartkami, koraliki, klej i pudełko po chusteczkach higienicznych. Czy to mogło się udać?




POTRZEBNE MATERIAŁY:

- duży kolorowy blok techniczny ( na każde pudełko zużyłam po 3 kartki),
- dwie białe kartki bloku technicznego (wybrałam mały blok, a kartki przeznaczyłam na wieczka),
- ołówek,
- nożyczki,
- linijka,
- dekoracyjne, tekturowe pudełko po chusteczkach higienicznych,
- klej szkolny,
- klej na gorąco,
- koraliki,
- piankowe naklejki (dostępne w KIK),


PIERWSZA KARTKA 

  Ponieważ wykonywałam dwa pudełka podzieliłam kartki bloku technicznego tak aby pasowały do siebie kolorystycznie (na każde pudełko przypadają trzy kartki). Po dokonaniu pomiarów papieru podzieliłam cały obszar na 9 kwadratów o wymiarach 9,8 cm x 9,8 cm, a zbędny fragment odcięłam. 

BAZA EXPLODING BOXES
(9 kwadratów, linie zaginamy))
Kartka w kształcie pudełka
ZAGINANIE LINII 

  Aby ładnie zagiąć papier przeciągnęłam nożyczkami każdą z narysowanych linii (w celu ułatwienia pracy przykładałam do każdej z linii linijkę). Dzięki temu uzyskiwałam płytkie rowki umożliwiające zaginanie. Następnie papier złożyłam wzdłuż rowków (wewnętrzna cześć pudełka) i przeciągnęłam linijką aby uzyskać równe krawędzie na zewnątrz pudełka.

SERDUSZKA

Z czterech z pól chciałam stworzyć serduszka. W tym celu narysowałam jego kształt na jednym z pól, a zbędny papier starannie odcięłam i wykorzystałam jako szablon do pozostałych kwadratów. Kiedy wycięłam już wszystkie serduszka, zagięłam papier wzdłuż przerywanych linii tak, aby po złożeniu serduszko chowało się do środka. Wszystkie czynności powtórzyłam przy pierwszej kartce drugiego pudełka.

Kartka w kształcie pudełka

 DRUGA I TRZECIA KARTKA EXPLODING BOXES

 Zmieniłam wymiary kwadratów według szablonów zamieszczonych poniżej i odcięłam cztery z nich. Właściwie postępowałam jak w przypadku pierwszej kartki, a jedynie zrezygnowałam z serduszek. Ostatnim krokiem było sklejenie wszystkich kartek

Kartka w kształcie pudełka
WIERZCH PUDEŁKA 

  Wykorzystałam mały blok techniczny i białe kartki. Przy zaginaniu krawędzi postępowałam tak jak opisywałam wcześniej. W miejscu gdzie wskazują strzałki nacięłam papier (5 cm) i skleiłam z bokiem sąsiednim. Dopasowanie wieczka może sprawić trochę trudności, ale warto poświecić poświecić się temu zajęciu.



Kartka w kształcie pudełka


DEKOROWANIE - TEMATYCZNE PUDEŁKO

  W centralnej części pudełka umieściłam wyjaśnienie znaczenia imion. Dwie ze ścianek ozdobiłam wzorami wyciętymi z pudełka po chusteczkach higienicznych. Na dwóch pozostałych nakleiłam najpierw białe motyle a na nich kolejne w kolorze tła, dzięki czemu motyle wyglądają jakby odrywały się z kartki.



Pozostałe kartki ozdobiłam cytatami, cechami określającymi dana osobę oraz drobnymi dekoracjami.

PIERWSZE PUDEŁKO


DRUGIE PUDEŁKO



Wierzch pudełka ozdobiłam kwiatkami i koralikami, a boki cytatami wydrukowanymi na chmurkach. Połowę chmurki przykleiłam do pokrywki, dzięki czemu druga połowa stworzyła dodatkową nieregularna ozdobę pudełka.



W środku pudełek umieściłam aniołki (ZAPRASZAM TUTAJ)


Tak zakończyłam przygodę z pudełkami :)

Komentarze

  1. Uwielbiam tu zaglądać bo zawsze jestem mile zaskoczona ! Podziwiam i pozdrawiam cieplutko <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Kapitalnie Ci wyszły. Naprawdę super

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł z tymi pudełkami i te ozdoby kapitalne!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…