niedziela, 19 czerwca 2016

Pakowanie prezentów czyli ozdabianie pudełka



 Przedstawiam kolejną propozycje ozdabiania pudełka. Przyznam, ze uwielbiam pakować prezenty i poświęcam temu zajęciu wiele czasu. Nie ma dla mnie różnicy czy jest to prezent własnoręcznie wykonany czy też nie.  Tym razem pakowałam trójwymiarową literkę M (ZAPRASZAM TUTAJ) i P (ZAPRASZAM TUTAJ), które prezentowałam we wcześniejszych wpisach. Zdecydowałam się na wykorzystanie materiałów dostępnych w domu.


  Przyznam, że mam problem z zakupem papieru dekoracyjnego, który by mnie zadowolił, dlatego posiadam kilka sztuk w zapasie.
  Zapraszam do zapoznania się z poszczególnymi krokami. W tego typu pakowania prezentów nie ma nic odkrywczego, ale najważniejsze są jak zwykle detale.Więcej pomysłów znajdziecie TUTAJ  w podrozdziale PAKOWANIE PREZENTÓW.

PAKOWANIE PREZENTÓW



Do wykonania opakowania wykorzystałam:
- szare pudełko bez wieczka (moje jest pozostałością po paczce),
- dekoracyjny papier (na dwa pudełka wykorzystałam jedna rolkę),
- klej w sztyfcie,
- taśmę dwustronną,
- duży, kolorowy blok techniczny
- kartki do zrobienia harmonijek (ja wykorzystałam kartki zadrukowane z jednej strony)
- nożyczki,

DO DZIEŁA

1. Pracę rozpoczęłam od obklejenia dolnej, głębszej cześć pudełka. Obklejam pudełko z każdej strony z zewnątrz i w środku.W dekoracyjnym papierze, który wybrałam najbardziej podoba mi się połączenie kolorów oraz umieszczenie centymetra krawieckiego obok różowego paska w kropki.



2. Ponieważ moje pudełko nie posiadało wieczka, postanowiłam wykonać je z kartek bloku technicznego. Aby nawiązać do kolorów dekoracyjnego papieru zdecydowałam się na kartki w odcieniu niebieskim.
 Stworzenie wieczka jest i proste i trudne. Należy je dobrze dopasować, aby nie było ani za luźne, ani za ciasne.
 Znając wielkość wieczka (najlepiej zmierzyć zewnętrzne dno pudełka), pozostałą cześć papieru przeznaczamy na boki (szerokości każdego boku powinny być taka sama). Zasadniczo wygląda to tak jak na rysunku poniżej. Papier należy zagiąć wzdłuż kreskowanych linii.
  W miejscu gdzie zaznaczono X należy naciąć papier wzdłuż grubszej linii i skleić z bokiem sąsiednim. Dzięki temu uzyskujemy gotowe wieczko.


3. Uwieńczeniem pracy nad pudełkiem są detale, wycięte z dekoracyjnego papieru. Zdecydowałam się na chmurki i serduszka.




4. Środek pudełka wypełniłam harmonijkami z papieru.







2 komentarze:

  1. Śliczne pudełeczka. Zgadzam się, że opakowanie ma znaczenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyjatkowo ,sliczne opakowanie na prezent.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń