środa, 6 lipca 2016

Gotujemy czyli zabawki dla dzieci


  Miałam w dzieciństwie domek stworzony z surowych desek w którym to namiętnie gotowałam. Codziennością była zupa z mniszka lekarskiego, traw i gwoździ oraz błotne placki. Wspominam to z rozrzewnieniem dlatego tak lubię tworzyć zabawki. We wcześniejszym wpisie przedstawiłam zestaw kanapkowy (ZAPRASZAM TUTAJ). Pora na kolejne elementy. A zaczniemy od ogórków.

OGÓRKI


Materiały: druty pończosznicze 2,5 mm, zielona włóczka, plastikowy słoiczek po kremie, papier samoprzylepny, materiał do wypełniania maskotek,

  Zieloną włóczkę znalazłam w moich zapasach. Do wykonania ogórków potrzebne są niewielkie  jej ilości. Mojej włóczki wystarczyło na wykonanie pięciu sztuk, które idealnie wpasowały się w plastikowy słoiczek. Pracę wykonywałam w okrążeniach, aby uniknąć szycia. Każdy ogórek stworzyłam przy pomocy ściegu dżersejowego prawego. 
  Uwieńczeniem projektu jest etykietka. Na papierze samoprzylepnym wydrukowałam napis i przykleiłam do słoiczka. 




MAKARON KOKARDKI


Materiały: żółty filc, nożyczki, igła i nitka,

  Nie ma nic prostszego do wykonania. Kiedy wykonywałam filcowy ser (ZAPRASZAM TUTAJ) zostawiłam wszystkie nawet najdrobniejsze ścinki filcu. Następnie pocięłam je na prostokąty równej wielkości. Brzegom nadałam kształt zygzaka, a przez środek przeciągnęłam biała nitkę. Makaron wygląda efektownie, a przy odrobinie cierpliwości można stworzyć jego pokaźną ilość. 



PIZZA Z SEREM, RUKOLĄ I OLIWKAMI


Materiały: filc (pomarańczowy i zielony), nożyczki, włóczki (pomarańczowa, jasnozielona, ciemnozielona), materiał do wypełnienie maskotek, 

  Przy tworzeniu pizzy panuje pełna dowolność. Ja zdecydowałam się na wersje wegetariańską dlatego wykorzystałam filc w dwóch kolorach. Dominuje pomarańczowy, który imituje zarówno ciasto jak i ser. Dodatki to dwie zielone oliwki i rukola. Całość przyozdobiłam dwoma odcieniami włóczki zielonej.



KUKURYDZA


Materiały: druty pończosznicze 2,5 mm, zielona i żółta włóczka,  materiał do wypełniania maskotek,

  Kukurydza podobnie jak ogórki powstawała w okrążeniach. Przy jej tworzeniu zastosowałam ściągacz podwójny, ścieg francuski oraz ścieg dżersejowy prawy. W pierwszym etapie wykonałam kolbę, a następnie dorobiłam liście. 



  Starałam się aby wszystkie wykonywane elementy były przede wszystkim bezpieczne. Mam nadzieje,że zainspirowałam Was do wykonywania tego typu zabawek.

5 komentarzy: