piątek, 1 lipca 2016

KANAPKA czyli jedzonko - zabawki dla dzieci



   Ile razy szukamy idealnego prezentu, ale bez rezultatów? Setki wykonanych kroków, pustka w koszyku i szybkie zakupy w desperacji byle by zdobyć cokolwiek. Dlatego uwielbiam wykonywać prezenty z wyprzedzeniem. Niestety nawet to ma swoje minusy. Kiedy prezent jest już gotowy chciałabym go podarować jak najszybciej. Przyznam, że najtrafniej wymyślam prezenty dla dzieci. Wystarczy zaobserwować fascynacje daną bajką i już rodzą się pomysły. Nie wszystkie udaje mi się zrealizować.
  Czasem wolałabym  kupić gotowy prezent niż zrobić go własnoręcznie. Tak i tym razem szukałam w nadziei, że znajdę coś wyjątkowego, niestety bezskutecznie. Przekopałam wiec internet i książki w mojej biblioteczce. Zainspirowałam się i zabrałam się za DIY. Dziś zapraszam na śniadanie lub jak kto woli na kolację. 
  Wszystkie elementy wykonywałam ze starannością, myśląc o bezpieczeństwie mojego ulubieńca. W skład zestawu wchodzą:
- dwie kromki chlebka tostowego,
- dwa plasterki serka,
- dwa plasterki szynki,
- dwa liście sałaty,
- dwa plasterki pomidora,
- dwa jajka sadzone,

Poniżej przedstawiam krótki opis poszczególnych elementów.


KANAPKA


CHLEBEK


  Wykonałam dwie kromki chlebka tostowego. Wybrałam ścieg dżersejowy prawy i dwa odcienie koloru brązowego. Całość powstała na drutach 3 mm. Ciemniejszą skórkę wykonałam osobno i przyszyłam do jaśniejszych cześć.  W środku umieściłam materiał do wypełniania maskotek. 

PLASTERKI SERKA


 Mój debiut z filcem. Na każdy plasterek wycięłam dwa identyczne fragmenty i zszyłam żółtą włóczką. Niezbędny element to dziury w serze.

PLASTRY SZYNKI


Wykonane ściegiem francuskim na drutach.

LIŚCIE SAŁATY


 Wykorzystałam dwa odcienie nici w kolorze zielonym do zszycia poszczególnych elementów. Na każdy liść sałaty potrzebowałam dwa identyczne fragmenty. W jednym z nich wycięłam elementy środkowe. Najwygodniej jest zszyć elementy zewnętrzne, a następnie środkowe.

PLASTERKI POMIDORA


 Są dwustronne, dlatego na każdy plasterek potrzebowałam cztery kółka filcu. W dwóch z nich wycinałam cześć środkowe. Do zszywania użyłam czerwonych nici, a do wyszycia pestek wykorzystałam żółtą włóczkę. Środek wypchałam materiałem do wypełniania maskotek. 

JAJKA SADZONE


  Wykonałam je z dwóch kolorów włóczki pracując w okrążeniach. Dzięki temu wyeliminowałam szycie. Żółtka wypchałam materiałem do wypełniania maskotek. 







11 komentarzy:

  1. Świetny pomysł, bardzo mi się podoba, jestem pod wrażeniem! Też lubię wszelkie rzeczy handmade, a tym bardziej własne prezenty. Coś pięknego :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny pomysł. Najbardziej urzekło mnie jako sadzone :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, świetny pomysł i wykonanie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow,genialnie to zrobiłaś.Piękne i bardzo praktyczne zabawki.Gratuluję pomysłu.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny zestaw :))) Bardzo podoba mi się połączenie różnych technik w jednej pracy. Zazwyczaj są to albo tylko szydełkowe albo tylko filcowe elementy. Na drutach - przyznam że nie widziałam jeszcze robionych kanapek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale genialne!!! Rewelacja!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne, genialne, pracochłonne! Wow!

    OdpowiedzUsuń
  8. No po prostu rewelacja. Kapitalna zabawka i jak zrobiona starannie. Super

    OdpowiedzUsuń