Przejdź do głównej zawartości

Kuchnia z kartonu oraz fartuszek z torby na zakupy

Kuchnia z Bobem Budowniczym


Po stworzeniu wielu akcesoria do kuchni nadszedł czas na kuchnię z kartonu. Do jej stworzenia wykorzystałam:
- kartonowe pudełka,
- kartonowe wieko,
- kolorowy papier,
- papier samoprzylepny,
- opakowanie po chusteczkach higienicznych (z jagodami),
- szary papier,
- plastikową rączkę z opakowania po patelni,
- szablon Boba Budowniczego
- dwie płyty CD,
- 2 czerwone nakrętki,
- 4 żółte nakrętki,
- metalowe śrubki, podkładki i nakrętki,
- prostokąt z pleksi.
- klej na gorąco,
- wiertarkę,
- silikon,
- nożyk,
- szara farba w sprayu,
- klej biurowy,



KARTONY

  Jak się zabrać za kuchnię, żeby nie oszaleć? Wymaga to wiele cierpliwości. Należy rozpocząć od wybrania odpowiednich kartonów czyli wyprawy na strych. Ja wybrałam karton bez wieka na tyle wysoki aby zmieściły się na szerszej ściance dwa palniki (płyty CD) i dwie nakrętki (gałki). Należy pamiętać, że nasza kuchenka będzie posiadać drzwiczki, które zajmą nam fragment góry.
  Aby stworzyć kuchnię wierzch kartonu musi przyjąć funkcję przodu kuchenki. Teraz czas na drzwiczki. Skradłam jednemu z kartonów gotowe wieko, które odpowiednio skróciłam i przykleiłam do dna kuchenki. Wycięłam również miejsce na szybkę. 
  Z pudełka po patelni wycięłam jedną ze ścianek i przykleiłam do tyłu kuchenki. Tym sposobem mamy bazę do dalszego wykańczania.



WARSZTAT

  W środku kuchenki chciałam stworzyć półki z kartonu i mocowanie z nakrętek.  Zaplanowałam, że przykleję nakrętki za pomocą taśmy do mocowania obrazków. Po tym zabiegu przeprowadziłam próbę obciążeniową. Niestety taśma nie sprawdziła się, a po niecałej dobie nakrętki odpadły. Musiałam poszukać innego rozwiązania. Zanim jednak w ruch poszła wiertarka obkleiłam większość elementów kuchenki przy pomocy szarego i kolorowego papieru.
  W drugim podejściu nakrętki do podtrzymania półki zostały zamocowane za pomocą śrubek.
  






W identyczny sposób zamocowano nakrętki - kurki, które można przekręcać. 




PALNIKI

  Stworzyłam je z płyt CD pomalowanych szarą farbą w sprayu. Początkowo na kuchenkę nakleiłam drewniane spinacze, a dopiero na nie płyty. Jednak, mimo że wyglądało to ładnie nie było funkcjonalne. Szczególnie po zamocowaniu czerwonych kurków spinacze okazały się niewygodne.




DRZWICZKI - SZYBKA I RACZKA

  Szybka powstała z pleksi przyciętej do odpowiednich rozmiarów i zamocowanej na silikonie. Całość obciążyłam na kilka godzin książkami. Aby stworzyć rączkę wykorzystałam mocowanie z pudełka po patelni.






OBKLEJANIE

 Panuje tu pełna dowolność.  Na zewnątrz dominuje szary papier. W środku kolorowe wyklejanki (chmurki, kwiatki, kółka). Zdecydowałam się na ozdobienie kuchenki motywem bohaterów z bajki Bob Budowniczy. W tym celu wydrukowałam kolorowankę, a następnie na jej podstawie wycinałam poszczególne elementy z kolorowego papieru.












FARTUSZEK Z TORBY NA ZAKUPY

 Do jego stworzenia wykorzystałam taśmę do klejenia materiałów, niebieską torbę, materiał w paski i wstążkę. Dodatkowo stworzyłam dwie rękawice i podkładki.




Komentarze

  1. Wspaniała kuchnia! Zadbałaś o każdy szczegół;D Podziwiam za wytrwałość i cierpliwość;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem zachwycona! Iwona ty to masz zdolności, naprawdę podziwiam! Filipek będzie zachwycony napewno

    OdpowiedzUsuń
  3. Pan Słodowy nie wymyślił by tego lepiej:) Wielkie brawa za wykonanie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialna zabawka, świetnie wykonana, brawo!!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękne cudeńka zrobiłaś .Świetnie pomyślane i wykonane.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna robota! Wszystko idealne, nic tylko gotować! Brawo !

    OdpowiedzUsuń
  7. JESTEŚ NIESAMOWITA - CO ZA WSPANIAŁA ZABAWA SIĘ SZYKUJE !!

    OdpowiedzUsuń
  8. Od lat podziwiam Twoje eksperymenty, ale teraz to przeszłaś samą siebie. Szczęka opada!!!Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale fantastyczne pomysły siedzą Ci w głowie!!! wykonanie perfekcyjne!!! widzę, że nawet praca z wiertarka w ręku Ci nie obca!!!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kapitalna zabawka. Pomysłowa i perfekcyjnie wykonana

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczna! Świetne wykonanie i pomysł!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…