czwartek, 18 sierpnia 2016

Motylkowe niebo dla aniołków DIY oraz motyw robótek



  Obrazek stanowi idealną dekorację do pokoju dziecka. Przy odrobinie fantazji, którą każdy z nas posiada, może stać się interesującym elementem w innych pomieszczeniach. Dekoracja jest prosta w wykonaniu i wystarczy poświecić kilka chwil, aby zamienić smutne ściany w cudowną bajkę. Zapraszam wiec do mojej bajki.
  Na początku wymienię listę materiałów, które wykorzystałam do mojego obrazka. Wszystkie elementy odnalazłam w mojej małej pracowni i gwarantuje, że Wam też się uda. 




Potrzebne materiały:
- wieko pudełka,
- kolorowy blok rysunkowy (niebieskie kartki),
- kolorowy blok techniczny (niebieskie kartki),
- biały blok techniczny,
- szablon motylka,
- klej i nożyczki,
- biała nitka i igła,
- aniołki z masy solnej,
- czerwona wstążka,



Wykonanie:

1. Od szablonu motylka odrysowujemy i wycinamy:
   - 9 białych motylków,
   - 4 jasnoniebieskie motylki,
   - 4 ciemnoniebieskie motylki,

2. Wykorzystujemy białą i niebieską kartkę. Na dno wieka przyklejamy najpierw białą kartkę. Jeden z brzegów niebieskiej kartki wycinamy w kształt chmurki i przyklejamy na dno.

3. Na niebieskiej części dna naklejamy najpierw białe motylki. Środek jasnoniebieskich motyli zaginamy tak aby stworzyć pasek za pomocą którego nakleimy je na białych motylkach . 

4. Na białej części dna naklejamy najpierw ciemnoniebieskie motylki. Środek białych motyli zaginamy tak aby stworzyć pasek za pomocą którego nakleimy je na niebieskich motylkach . 


5. Aniołki wieszamy na białej nitce, a za pomocą igły przebijamy się przez brzegi wieka i tworzymy supełki na zewnątrz pudełka.




6. Za pomocą wstążki i igły tworzymy mocowanie dla obrazka.
  


KSIĄŻKI

1. V. C. Andrews, "Pamiętnik Christophera. Tajemnica Foxworth Hall", przeł. M. Fabianowska, Warszawa 2015, Prószyński i S-ka

   Jakie było moje zaskoczenie, kiedy w tamtym roku ukazała się kontynuacja sagi, którą ja roboczo nazywam "Kwiaty na poddaszu", a tak naprawdę jest to "Saga Dollangangerów". W jeszcze większe zdziwienie wprawił mnie fakt, że autorką kontynuacji jest Virginia Andrews (zmarła w 1986 roku). Czyżbym przeoczyła fakt, że saga jest dłuższa niż przypuszczałam? A może kolejne tomy odnalazły się w tajemniczy sposób? Kiedy zaczęłam czytać "Pamiętnik Christophera" okazało się, że akcja rozpoczyna się wiele lat po śmierci autorki. I tym sposobem doszperałam się do wiadomości, ze seria została napisana przez Andrew Neidermanna. Całe te zawiłości maja zapewne związek z marketingiem. W każdym razie książka mną zawładnęła. Przebrnęłam już przez drugi tom i czekam z niecierpliwością aż pochłonę ostatni.

"Pamietnik Christophera":
- "Tajemnica Foxworth Hall"
- "Duchy Dollangangerów"
- "Tajemniczy Brat"



Źródło: http://www.proszynski.pl/Pamietnik_Christophera__Tajemnica_Foxworth_Hall-p-33190-.html

2. D. Macomber, "Dom nad zatoką"przeł. M. Borkowska , 2010, Mira CYKL: ZATOKA CEDRÓW

  W tamtym roku zachwyciłam się książkami tej autorki "Sklep na Blossom Street" i "Skrawki życia". Zdecydowałam, że warto zagłębić się w jedną z sag autorki.  Nieszczęśliwie trafiłam na cykl "Zatoka Cedrów". Przebrnęłam przez dwa domy i zdecydowałam się na zakończenie przygody mimo, że motyw robótek na drutach przewijał się bardzo często. Książki pozbawione obszernych opisów, nagłe rozwiązywanie się wątków, brak trzymania w napięciu sprawiły, że chce jak najszybciej zapomnieć o nieciekawej lekturze.




3. D. Macomber, "Willa wśród róż"przeł. N.  Kamińska-Matysiak , 2010, Mira CYKL: ZATOKA CEDRÓW

Źródło: http://www.empik.com/willa-wsrod-roz-macomber-debbie,prod56451783,ksiazka-p


SERIALE


4. "Czas honoru" sezon V, odcinek 10 (62) "Wróg czy sojusznik" 

 Ponownie "Czas honoru" i przedostatni sezon. Kiedy oglądałam jeden z odcinków i zobaczyłam robótkę na drutach wydawało mi się, że już ja gdzieś widziałam.


 Matka Wasilewskiego robi sweterek do złudzenia przypominający ten, który Lena robiła w "Czasie honoru" w sezonie 4.
Sezon 4 odcinek 10 (49) "Wyprawa do Rzeszy"

5 komentarzy:

  1. Podziwiam talent plastyczny, aniołki są śliczne. Dekoracja do pokoju dziecinnego urzekła mnie. Co do książek - nie czytałam żadnej z nich. Natomiast czytam w tej chwili "Świat równoległy" Tomka Michniewicza. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne są te motylki z aniołkami. Bardzo fajna ozdoba.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kapitalny pomysł. Aniołki słodkie

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł i wykonanie obrazka. Podziwiam jak wyłapujesz 'robótkowe teksty' z książek i filmów. Nawet nie przypuszczałam że jest tego tak wiele. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ozdoba z motylkami i aniolkami jest przesliczna. Hmmm... moze zrobie takie cos dziewczynkom :)?
    Prawdziwy z Ciebie robotkowy detektyw ;). Ogladalam wszystkie sezony ,,Czasu honoru", nie dopatrzyla bym sie jednak takich szczegolow :).

    OdpowiedzUsuń