wtorek, 30 sierpnia 2016

Warkoczowy kocyk


Jeśli zdecydowaliście się dziś do mnie zajrzeć czeka na was kilka ciekawych informacji. 
1. Warkoczowy kocyk w paski.
2. Wyślij kartkę do Powstańców.
3. Motyw robótek w książkach Kate Jacobs: "Piątkowy klub robótek ręcznych" i "Drugi ścieg"
4. Krótka wzmianka o moim blogu w "Twórczych Inspiracjach.


ZACZYNAMY

1. Warkoczowy kocyk w paski (trzy kolory i druty 6 mm)



   Kiedy przystępowałam do pracy nad tym kocykiem, postanowiłam, że muszę przemycić do niego moje ulubione warkocze. Wzorowałam się na kocyku, który znalazłam TUTAJ. Wybrałam trzy kolory włóczki Kotek: dwa w odcieniu rudym i jeden w kolorze złotym. 





   Rozpoczęłam od wzoru perłowego i jaśniejszego odcienia rudego. Stworzyłam pasy kolorów obejmujące 12 rzędów przez które przebiegają dwa rodzaje warkoczy. Cały kocyk powstał na drutach 6 mm. Jest cienki i delikatny. Praca nad kocykiem bywała monotonna dlatego w ramach przerywników rozpoczynałam inne robótki o których już niebawem. 

2. Nie zapominaj o Naszych Bohaterach.

   Wystarczy odwiedzić pocztę, gdzie dostępne są darmowe kartki i wysłać. Nic trudnego, a jak wiele znaczy. Nie zapominajmy. 

Wyślij kartę Powstańcom. Więcej szczegółów na bohateron.pl
Kartki dostępne bezpłatnie na poczcie. 





3. Motyw robótek

  Tym razem sięgnęłam po książki Kate Jacobs. Od dłuższego czasu przymierzałam się do ich przeczytania. Przyznam, że kontynuacja "Drugi ścieg" bardziej przypadła mi do gustu. Porównując je do książek D. Macomber "Sklep na Blossom Street" i "Skrawki życia", które też opisują perypetie kobiet w sklepie z włóczkami, trudno zdecydować, która z autorek opisała to lepiej. Gdybym mogła wybrać krzyżowo to do moich ulubionych należałyby: "Sklep na Blossom Street" (D. Macomber) i "Drugi ścieg"(K. Jacobs).

W zakładce motyw robótek (ZAPRASZAM TUTAJ) więcej inspiracji.

I Kate Jacobs, Piątkowy Klub robótek Ręcznych, przeł. M. Konopko, 2008, Wydawnictwo Dolnośląskie


Źródło zdjęcia: http://www.taniaksiazka.pl/piatkowy-klub-robotek-recznych-kate-jacobs-p-119867.html

II Kate Jacobs, Drugi ściegprzeł. D. Jankowska, 2009, Wydawnictwo Dolnośląskie

Źródło zdjęcia:https://krakowczyta.pl/977474/Drugi+%C5%9Bcieg



4. Twórcze Inspiracje nr 4-5/2016

W najnowszym numerze znalazła się krótka wzmianka o moim blogu z galerią zdjęć.


9 komentarzy:

  1. Piękny kocyk, który idealny jest na jesienne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudny kocyk, jak zwykle, jak każda z Twoich prac.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocyk w pięknych, ciepłych jesiennych kolorach mieni się warkoczami! Pomysł wspaniały! Pozdrawiam serdecznie i podziwiam za nieustanną kreatywność!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny kocyk. Pięknie dobrałaś kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny kocyk. Książki na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny kocyk i kolorki super dobrane

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy koc:) Chociaż nie moje kolorki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny kocyk :) i te sweterki boskie po prostu :). Idealne dla maluszków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię tworzyć rzeczy dla maluchów. To chyba sentyment, bo od tego zaczynałam moją przygodę z drutami.

      Usuń