czwartek, 4 sierpnia 2016

Wykończyłam czapki


    Nadszedł czas na zakończenie dziewiarskich projektów. Dwie z prezentowanych czapek pokazywałam już w wersji roboczej (ZAPRASZAM TUTAJ)Zebrałam się w sobie, zszyłam, powciągałam wolne nitki i ozdobiłam pomponami. Następnie zdecydowałam się na stworzenie trzeciej czapki z wzorami norweskimi.

Granatowa z białym pomponem i delikatnym wzorkiem. 

Połączyłam dwa kontrastujące kolory. Podoba mi się w niej kształt czubka, lekko wydłużony i ładnie zaokrąglony. Zdecydowałam się na biały pompon, aby nie odwracać uwagi od delikatnego wzoru. Czapka powstała na drutach prostych. Z tyłu znajduje się szew. 


Fantazyjna

  Jako drugą wykończyłam melanżową w której połaczyłam grubą kremowa nitkę i cienką wielobarwną. Dzięki temu kolory w subtelny sposób wybijają się z jasnego odcienia. Zdecydowałam się na wzór perłowy, który należny do moich ulubionych. W momencie redukowania oczek chciałam nadal operować wzorem perłowym rezygnując z pomysłu zastąpienia go ściegiem dżersejowym prawym. Sprawiło to małe trudności, ale z efektu jestem zadowolona. Czapkę ozdobiłam wielobarwnym pomponem w którym dominuje kremowy kolor. 

Czapka z wzorami norweskimi

  Po wykończeniu i dopracowaniu dwóch wcześniejszych czapek, zdecydowałam się na stworzenie trzeciej z wzorami norweskimi. Jako bazę wybrałam kremową włóczkę. W celu wrobienia wzoru zdecydowałam się na wielobarwną włóczkę z domieszka wełny. Ponieważ była ona bardzo cienka, połączyłam dwie jej nitki marząc o tym aby kolory ładnie się pokrywały, co prawie się udało :) W przypadku pompona zdecydowałam się na kolor kremowy, aby nie odwracać uwagi od wzorów norweskich.


Powróćmy do mojego ulubionego tematu - motywu robótek. Tym razem czas na serial "Czas honoru". W celu zapoznania się z pozostałymi motywami zapraszam do zakładki "Motyw robótek".


1. "Czas honoru" sezon 1 odcinek 3 "Przydział", 2008


Źródło zdjęć: kadry z filmu

2. "Czas honoru" sezon 4 odcinek 7 (46) " Znak Rosenfarba", 2011

Źródło zdjęć: kadr z filmu


3. "Czas honoru" sezon 4 odcinek 10 (49) " Wyprawa do Rzeszy", 2011

Źródło zdjęć: kadry z filmu

5 komentarzy:

  1. Efekty twojej pracy dziewiarskiej oznaczają, że wakacje mają się ku końcowi i czas zacząć przygotowania do zimy. Ty swoje rozpoczęłaś efektownie, wyprodukowałaś świetne czapki, każda inna, każda twoja. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czapeczki są śliczne. Wymagały dużo pracy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie piekne! trudni mi nawet wybrac ta najfajniejsza :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczne czapki :-) Piękne wzory i kolory - są doskonałe!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne czapki, nic tylko czekać na zimę :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń