Przejdź do głównej zawartości

Mały, leśny człowiek czyli sweterek, spodnie i czapeczka dla malucha


DWUKOLOROWY SWETEREK

  Ponownie sięgnęłam po włóczkowe zapasy. Nie planowałam stworzenia całego kompletu, a jedynie sweterka, ale w trakcie pracy rodziły się kolejne pomysły.


  Na początek wybrałam włóczkę RED HEART, która jest bardzo gruba. Oczka, które powstawały na drutach 6,5 niespodziewanie szybko zmniejszały moje zapasy. Nie widziałam szansy, aby włóczki wystarczyło na cały sweterek. Dlatego dobrałam włóczkę POLO NATURA i zastosowałam jej nitkę podwójna, w celu zbliżenia grubość obu wykorzystywanych włóczek.


 Ciekawym efekt uzyskuje się dzięki włóczce  RED HEART Reflective (ZAPRASZAM TUTAJ), która poprzez zastosowaniu specjalnej nitki świeci ( w przypadku oświetlenia w warunkach nocnych).
 Aby obie włóczki były spójne w sweterku zdecydowałam się na brązowe rękawki i zielony dół, natomiast karczek wykonałam w obu kolorach. Aby przejścia pomiędzy kolorami nie były oddzielone grubą wyraźną kreską rząd łaczący wykonywałam oczkami w naprzemiennych kolorach.


  Od początku wiedziałam, że chcę stworzyć sweterek zapinany na całej długości blisko jednego z boków. Nie potrafiłam sobie jednak wyobrazić powstawania skosów w trakcie redukowania oczek. Przejrzałam wiele zdjęć podobnych sweterków i postanowiłam zaryzykować. Efekt bardzo mi sie podoba. Do całości dobrałam stonowane guziki.


Wykorzystane materiały:
włóczka RED HEART Reflective 85% acrylic, 15% polyester, 100 g/80 m
włóczka Polo Natura 50% akryl, 50 % wełna, 100g/ 200 m, nitka podwójna
druty 6,5 mm 

Moje projekty z włóczka Red Heart i Schachenmayr (ZAPRASZAM TUTAJ)


SPODNIE

  Do ich stworzenia wykorzystałam pojedynczą nitkę włóczki POLO NATURA i druty 4,5 mm. Moją inspiracja był projekt, który znalazłam na Ravelry (ZAPRASZAM TUTAJ). Wybrałam wzór dżersejowy prawy i perłowy oraz ściągacz w pasie z oczek przekręcanych. Mankiety  nogawek ozdobiłam wzorem francuskim.



Wykorzystane materiały:
włóczka Polo Natura 50% akryl, 50 % wełna, 100g/ 200 m, nitka pojedyncza
druty 4,5 mm 


CZAPECZKA

  Miała być uwieńczeniem projektu. Wykorzystałam ponownie druty 4,5 mm oraz nitkę pojedynczą włóczki POLO NATURA. Od początku planowałam, że będzie to czapeczka z nausznikami. Połączyłam w niej trzy wzory: perłowy, francuski oraz dżersejowy prawy. Dół czapeczki ozdobiłam łańcuszkiem. Z pozostałej włóczki włóczka RED HEART Reflective zrobiłam warkoczowe sznurki.



Wykorzystane materiały:
włóczka RED HEART Reflective 85% acrylic, 15% polyester, 100 g/80 m
włóczka Polo Natura 50% akryl, 50 % wełna, 100g/ 200 m, nitka pojedyncza
druty 4,5 mm
szydełko


Komentarze

  1. Świetne łączenie kolorów. Mały elegant będzie zachwycony!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny komplecik. Takiego typu sweterek to duża wygoda dla rodzica.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie kolory lasu!!!Bardzo fajniutki

    OdpowiedzUsuń
  4. Och jak to pięknie wygląda!!! Super, bardzo mi się podoba!!! Kolorki fantastycznie dobrałaś!!!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny komplet ! Fantastyczny pomysł zainspirowany leśnymi kolorami :-)
    Cudna czapeczka, świetne spodenki i rewelacyjny sweterek. A wszystko pasuje do siebie idealnie :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny komplecik :)
    Zapraszam do mnie na rozdanie :)
    http://grandmothermartha.blogspot.com/2016/09/urodzinowo.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Iwonko, fantastycznie dobrałaś kolorki. To na prawdę strój dla młodego leśnika.Niesamowita włóczka, nie wiedziałam,ze takie istnieją. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Komplecik piękny i taki męski :-) Ależ mnie natchnęłaś tymi kolorami i tymi malutkimi ciuszkami!!! Zabieram się do roboty :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…