czwartek, 22 września 2016

Śpioszki i buciki

  


  Włóczka RED HEART Sport Socks Color (ZAPRASZAM TUTAJ) nie zapowiadała się interesująco i nie zachęcała do jakiegokolwiek eksperymentowania z drutami. Zraził mnie do niej dominujący kolor brązowy. Stwierdziłam, że różnobarwne refleksy nie będą ładnie wyglądać na ciemnym tle. Włóczka ta była ostatnia w kolejce do jakiegokolwiek dziergania. Jednak i na nią nadszedł czas, a wraz z tym na niespodziankę.

Moje projekty z włóczka Red Heart i Schachenmayr (ZAPRASZAM TUTAJ)




  Postanowiłam, że stworzę z tej włóczki śpioszki. Miałam do dyspozycji jeden motek (100 g) oraz druty 3 mm. Zdecydowałam się na śpioszki w wersji na cieplejsze dni czyli z krótkimi nogawkami.
  Prace rozpoczęłam od nogawek. Nie byłam do końca przekonana jeśli chodzi o wybór projektu, ale kiedy tylko minęłam ściągacz i zaczęłam pracować ściegiem dżersejowym prawym zdecydowałam, że śpioszki były dobrym wyborem. Nie wiem jak mogłam nie polubić tej włóczki. To co mnie do niej wcześniej zraziło stało się teraz jej największym atutem. Kolor brązowy i różnobarwne refleksy idealnie się komponowały. 

 Włóczka RED HEART Sport Socks Color 
numer koloru 00047
Skład: 75 % wool, 25% polyamid
Długość i waga: 410 m/100 g

http://www.redheart.co.uk/yarn/sport-socks-color/nature-fun



  Zaczęły powstawać wyjątkowe spodenki którymi szybko się zachwyciłam. Praca nad projektem ze względu na cienką włóczkę i cienkie druty przebiegała bardzo wolno. Ale efekt końcowy był tego wart. 


  Śpioszki zapinane są na guziki. Z powodu nagłego zachwytu włóczką postanowiłam wykonać dwie dziurki na każdej z szelek. Niestety w momencie doboru guzików nie mogłam dopasować takich, które w pełni by mnie zadowoliły. Zaczęłam żałować, że nie zdecydowałam się na jedną dziurkę. Byłoby o wiele łatwiej. Wybór guzików to u mnie proces wielogodzinny. Im więcej guzików tym trwa on dłużej. 



W pewnym momencie postanowiłam, że na każdej z szelek guziki przyszyje w odwrotnej kolejności. I to był świetny pomysł. Pomarańczowe guziki idealnie wpisały się w kolorystykę włóczki tworząc element przyciągający wzrok. Jaśniejsze z guzików, aby nie pozostały w tyle zostały przeszyte fragmentem włóczki z pomarańczowym refleksem.


  Ponieważ pozostała mi niewielka ilość włóczki zdecydowałam się na zrobienie bucików ozdobionych sznureczkami. I tak pokochałam znienawidzoną włóczkę. 



10 komentarzy:

  1. Moim zdaniem wyszedł bardzo ciekawy i efektowny komplecik. Bardzo podoba mi się ten kolor włóczki i właśnie kolorowe akcenty. Przy wszechobecnym różu w wyprawkach, takie ciuszki to perełki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki słodki projekt! Włóczka idealnie do niego pasuje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super komplecik! Co prawda jest to absolutnie nie moja kolorystyka, ale i tak baaaaardzo mi się podoba! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudny komplet :-) Doskonały!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowności :):) prześliczny wyszedł komplecik!

    OdpowiedzUsuń
  6. Toż to cudo! Podziwiam! Moje umiejętności na tę chwilę nie pozwalają na takie rarytaski :)

    OdpowiedzUsuń