sobota, 3 września 2016

Sweterek w paski z jednego motka


    Dwukolorowa cieniowana włóczka czy to wyzwanie? Dla mnie tak :) Moja włóczka to połączenie zieleni i koloru białego. Jest gruba i dlatego mogłam zastosować grube druty, co sprawiło, że praca przebiegała bardzo szybko. A jak to się zaczęło? Włóczkę dostałam w paczce o czym pisałam TUTAJ. Przeleżała wiele miesięcy zanim postanowiłam przekształcić ją konkretny projekt.

Włóczka
RED HEART TEAM SPITIR 100% acrylic, 100 g/155 m

Druty
5,5 mm


  Długo zastanawiałam się co wyczarować z tego rodzaju włóczki. Najprostszym rozwiązaniem byłoby stworzenie czapki. Robótka łatwa, szybka, przyjemna i efektowna. Ja potrzebowałam  jednak wyzwania. Tak zrodził się pomysł, aby zrobić z włóczki sweterek dla dziecka. 


   Zaplanowałam stworzenie zapinanego sweterka, ale ostatecznie zabrakło włóczki na plisy, co i tak nie zraziło mnie do tego projektu. Przód i tył robiłam jednocześnie, nabierając oczka na jeden drut prosty. W momencie tworzenia rękawków przygotowałam dwa mini motki w których kolory pokrywały się. Chciałam aby paski w obu rękawach były uporządkowane. Unikałam przypadkowego układania się kolorów wychodząc z założenia, że sweterek ma być prosty i estetyczny.


  Kiedy połączyłam przód, tył i rękawki byłam już prawie spokojna o efekt. Paski uzyskały różną szerokość co, mimo początkowych obaw, bardzo mi się spodobało. Jedynie co mnie martwiło to zmniejszająca się ilość włóczki.


  Miałam tez problem z nabraniem wszystkich oczek na drut. Ponieważ (o zgrozo) zdecydowałam się na druty poste zamiast wybrać druty z żyłką. Sprawiło to, że ciężko było mi przerabiać oczka przy rękawkach.  Przy kolejnych projektach naprawie ten błąd.


  Niestety po stworzeniu całości pozostał mi jeden dłuższy, biały fragment, którego nie mogłam wykorzystać do stworzenia plis. Dlatego zdecydowałam się na obrobienie brzegów rozcięcia łańcuszkiem. Myślałam o wszyciu zamka lub przyszycie jednego guzika i stworzenia do niego pętelki, ale póki co zrezygnowałam z tych wszystkich rozwiązań. 

Moje projekty z włóczka Red Heart i Schachenmayr (ZAPRASZAM TUTAJ)



  Dół sweterka, rękawki i dekolt pozbawione są tradycyjnego ściągacza, a ozdobione są oczkami lewymi. Rękawki są zszywane. 

8 komentarzy:

  1. Śliczny jest. Cudownie dobrałaś kolorki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny sweterek :) Prezentuje się cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczny sweterek! Obiecałam sobie, że w tym roku też w końcu jakiś wydziergam. Na razie zaczęłam dziergać dla lalki, z resztek włóczki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie wybrnęłaś z tematu jednego motka. Bardzo ładny sweterek wyszedł.
    Gorąco pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny pomysł i wykonanie. Ja też mam ten motek zalegający w szafie i pewnie powstanie szalik, a Ty wykorzystałaś go bardzo kreatywnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest piękny, wspaniale się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń