Przejdź do głównej zawartości

Czapka i rękawiczki z motywem sowy



   Czapkę wykonałam w okrążeniach na drutach pończoszniczych 4,5 mm. Przed przystąpieniem do pracy wykonałam próbkę, aby uniknąć prucia np. z powodu nabrania nieodpowiedniej liczby oczek. Zarówno w rękawiczkach jak i w czapce zastosowałam ściągacz pojedynczy oraz ścieg dżersejowy prawy. Prawdziwa zabawa rozpoczęła się w momencie wykonywania drobnych elementów.

WŁÓCZKA 

 Jest to jasnoniebieska włóczka z kropkami w ciemniejszych odcieniach. Gruba idealnie dopasowała się do drutów 4,5 mm. Przypuszczam, że jest to włóczka akrylowa. 

ZACZNIJMY OD CZAPKI 



 Najtrudniejszym zadaniem było zaprojektowanie oczek. Zanim do tego przystąpiłam zabrałam się za uszy. Początkowo planowałam stworzyć jednowarstwowe wykonane ściegiem francuskim. Następnie wpadłam na pomysł, żeby wykonać białą obwódkę.  Następnie... sprułam. To nie był właściwy trop. Skupiłam się wiec na ściegu dżersejowym prawym i stworzyłam dwuwarstwowe uszka.
 Jeśli chodzi o oczy to najbardziej podobają mi się te wykonane na szydełku. Jak wiadomo ja szydełkiem jeszcze nie władam, dlatego zdecydowałam się na wykonanie oczek na drutach. Wykorzystałam w tym celu trzy kolory i dodatkowo obszyłam oczy łańcuszkiem. Wybrałam do tego celu włóczkę w kolorze czapki. Zanim powstały oczy spełniające moje wymagania wiele z nich wylądowało w koszu. 
 Z żółtym dziobem nie było problemów. Po prostu wydziergałam trójkąt :)



RĘKAWICZKI



 Po stworzeniu pierwszej pary miałam ogromne obawy i stwierdziłam, że rękawiczki są za małe. Dlatego z bólem sprułam je i zrobiłam drugą parę odrobinę większe czyli szerszą o 4 oczka. Niby to nie wiele, ale jednak bardzo wiele. Oczka nie są niewidzialne i każde z nich zwiększa wymiary co jest szczególnie widoczne  przy tworzeniu małych rzeczy. 


  Ponownym wyzwaniem było stworzenie oczu. Nie mogłam powielić rozmiarów z czapki ponieważ miałam mniejszą powierzchnie do zagospodarowania. Dodatkowo skończyły się niebieskie włóczki w ciemniejszych odcieniach. Dlatego zdecydowałam się na mniej wzorzyste oczy.  Dominuje w nich kolor żółty. Ponownie wykorzystałam łańcuszek do obszycia oczek. Dziób zrobiłam w identyczny sposób jak na czapce, natomiast uszy to trójkąty wykonane ściegiem francuskim. 



Komentarze

  1. Śliczności:) Uzyskałaś wspaniały efekt końcowy. Warto było się potrudzić. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie cuda. Sama bym z chęcią taką czapkę i rękawiczki nosiła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały komplecik :)) Jestem zachwycona Twoim projektem :D
    Mogłabyś podzielić się bardziej szczegółowym opisem ?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo uroczy komplecik! Oryginalnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny komplet :)
    Tak wspaniale operujesz drutami, że mogę się założyć, że jesteś w stanie bardzo szybko nauczyć się szydełkowania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Komplecik jest śliczny. Malec będzie zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo sympatyczny komplecik. Przyznam się, że ja też często pruję takie maleństwa, bo mam kłopoty z rozmiarem ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Uroczy komplet! Pomysł na całość super!!!
    Pozdrawiam i miłej niedzieli Ci życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeuroczy komplecik :)!!Ha!!! Moze zmobilizuje sie do dzialania i wydziergam takie cudenka dziewczynkom :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Iwonko zamawiam taki komplecik dla mojej wnusi ( ma 2i pół roczku ) ale zamiast rekawiczek poproszę kapcie. Czy mogę?
    Odpisz proszę na tbrudzinska@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…