poniedziałek, 10 października 2016

Domki na kubki


  Dzisiejszy wpis dedykuję wszystkim marzycielom. Zapewne spotkaliście się z osłonkami na kubki takimi, które były ozdobione warkoczami lub kieszonkami.  Przyznam, że zawsze mi się podobały. Ale kiedy zobaczyłam domki zrobione na szydełku mój zachwyt nie miał końca. Niestety wspomniane domki po pierwsze były wykonane na szydełku, a po drugie były to osłonki na imbryk. 


   Na szydełku umiem stworzyć jedynie łańcuszek wiec ta technika odpadała. A imbryk? Nie czułam potrzeby stworzenia na niego osłonki. Wydawało mi się, że nie pozostaje nic innego jak porzucenie projektu. Nic bardziej mylnego :)


  Postanowiłam, że stworzę osłonki na kubki, ale nie na szydełku a na drutach. Chciałam chociaż spróbować czy mój plan może się udać. I tak pierwsze kroki skierowałam do sklepu, aby zakupić odpowiednie kubki. Miałam swoje wymagania. Zależało mi aby kubki były szerokie i delikatnie zaokrąglane na dole. Udało mi się takie zdobyć.


  Myślałam, nie wiem dlaczego, że będzie to szybka robótka. Nawet wymyśliłam, żeby wykorzystać do tego projektu puszki. Dobrze, że porzuciłam ten pomysł, bo do dziś dziergałabym dach. 
  Na samym początku stworzyłam białą osłonkę kubka, zostawiając miejsce na ucho. chciałam aby dach był długi i ostro zakończony, tak aby swobodnie zaginał się pod własnym ciężarem. Szpic dodatkowo obciążyłam koralikami i materiałowymi kwiatkami.


  Po tym jak zakończyłam główne elementy nadszedł czas na dekorowanie. W tym momencie przyszły mi z pomocą końcówki włoczki. Stworzyłam drzwi ze złotą klamką, ślimaki z koralikowymi oczami, okrągłe okienka i muchomorki. Dodatkowo przyszyłam kokardki z materiału w kratkę oraz filcowe listki i małe biedronki. Dach ozdobiłam kwiatkami i koralikami. W środku domków znalazły się kubeczki ze słodkościami. 





SZCZEGÓŁOWY PRZEGLĄD DOMKÓW
projekt własny

DOMEK I

Dach wykonałam wzorem perłowym.






DOMEK II

W odróżnieniu od pierwszego domku dach wykonałam wzorem perłowym i dżersejowym prawym. Wykorzystałam dwa odcienie różowej włóczki.





MÓJ POMYSŁ NA ZAPAKOWANIE KUBKÓW


45 komentarzy:

  1. Piękne pomysłowe i bardzo mi się podobają.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Tworzenie domków sprawiło mi ogromna przyjemność :)

      Usuń
  2. Ale pomysłowe osłonki na kubki! Świetny pomysł i jakże oryginalny! Wykonanie również świetne, moim faworytem jest domek wykonany ściegiem perłowym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ścieg perłowy należny od lat do moich ulubionych. Jest prosty i jednocześnie efektowny.

      Usuń
  3. Cudne ubranka na kubki, co za staranność w szczegółach a ślimaczki urocze, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślimaki wymagały wielu prób, ale ostateczny efekt był tego wart. Połączenie ściegu dżersejowego prawego oraz francuskiego świetnie się sprawdziło.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że nie tylko mi przypadły do gustu ;)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Pomysł chodził za mną przez pół roku :)

      Usuń
  6. Super! Bardzo pomysłowe i jak zwykle, pięknie wykonane. Te domki na imbryczki też mi się bardzo podobają, do tego pomagają dłużej utrzymać ciepło herbaty. Wogóle sam motyw domków jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może kiedyś stworzę osłonkę na imbryk.

      Usuń
  7. Słodko to wygląda, zdolna z Ciebie kobietka... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne są te domki!!! Osłonki na imbryczki też mi się podobają, chyba spróbuję coś takiego zrobić...:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Projektowanie to wspaniała sprawa. Daje dużo przyjemności i satysfakcji :)

      Usuń
  9. Odlotowe te domki, i te wszystkie ślimaczki i biedronki ,przesłodkie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Największą przyjemność miałam z tworzenia małych elementów.

      Usuń
  10. Genialne są te domki:)) a te ślimaczki, muchomorki i inne dodatki są zachwycające. Świetny miałaś pomysł:)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak naprawdę wszystkie dodatki stworzyły urokliwy domek :)

      Usuń
  11. Ja Cię bardzo przepraszam,bo Twoje sweterki i czapeczki są serio urocze, ale te domki są po prostu genialne!!! Już dawno nie widziałam nic tak uroczego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Bardzo lubię tworzyć takie miniaturki :)

      Usuń
  12. Cudo:) Teraz Ty powaliłaś mnie na kolana. Niech się schowają wszystkie osłonki jakie widziałam. Twoje wiodą prym. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wprawdzie od pomysłu do jego realizacji minęło pół roku, ale warto było czekać :)

      Usuń
  13. Przepiękne są te domki:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Domki są zachwycające!!! Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mam nadzieje, że w przyszłości stworze więcej domków :)

      Usuń
  15. Jakie urocze te domki, jak dla malutkich krasnali. Urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fantastyczne domki! Jaki genialny pomysł... napatrzeć się na nie nie mogę :-)
    Doskonale je ozdobiłaś.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię dodawać do rzeczy zrobionych na drutach elementy z innych materiałów jak np. koraliki, kwiatki ze sztucznej skóry.

      Usuń
  17. Ale ladne!!! Jestem pod wielkim wrazeniem :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) ciesze się, że do mnie zaglądasz :)

      Usuń
  18. niesamowite! w takim domku zamieszkałby pewnie z chęcią niejeden dobry skrzacik:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musze wiec stworzyć do domku mebelki :)

      Usuń
  19. Coś takiego widzę pierwszy raz , super ci to wyszło . POzdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to bardzo nietypowa osłonka na kubek :)

      Usuń
  20. Super :) piękne wykonanie, i te szczególiki :) dodają uroku. Cuda :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się ciesze, że domki przypadły do gustu :)

      Usuń
  21. Ale cudo. Taką osłonę każdy chciałby mieć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń